Napjainkban elképzelhetetlen, hogy legalább egy híd ne vezetne a Budapest szívében elhelyezkedő Margit-szigetre, azonban ez 25 évig így volt, pedig már akkor is nagyon népszerű volt a főváros ékszerdoboza.
Ha megkérdezne egy turista, hogy hogyan juthat el a Margit-szigetre, te valószínűleg elirányítanád a Margit-hídhoz, sőt ha jó az idő biztos javasolnád, hogy sétáljon el a szigetig, mert az már magában egy élmény. Vélhetően egy a fővárosunkba érkező turistának, legyen az belföldi, vagy külföldi a programjába beletartozik egy margitszigeti látogatás, hiszen a szökőkút, a kisállatkert, vagy éppen egy strandolás a Palán mind-mind nagyszerű kikapcsolódás lehet. A jelenkor emberének teljességgel elképzelhetetlen, hogy ne tudna könnyen eljutni a Margit-szigetre, pedig ez sokáig, még a Margit-híd elkészülése után is így volt derül ki a PestBuda cikkéből.
Budapest egyik ikonikus épülete a Margit-híd, amit a magyar állam 1872-1876 között építettet és a Lánchíd után a második állandó Dunahídja lett a fővárosunknak. Az építményformája már ekkor a mait idézte, azaz nem egyenes vonalban kötötte össze a Szent István és a Margit körutat, hanem a Margit-sziget felé ívelt, ám a hídról nem vezetett átjáró a szigetre. Ennek elsősorban anyagi okai voltak, ugyanis a sziget ekkor még magántulajdonban volt, méghozzá az egykori nádor, József főherceg leszármazottai birtokolták, bár annak parkja látogatható volt, de ezért fizetni kellett. Így az állam érthető módon nem érezte szükségét, hogy egy arisztokrata családnak segítsen bevételhez jutni, miközben neki egy jelentős költség lett volna.
A híd elkészülése után több, mint tíz évvel 1897-ben maga a főhercegi család kereste meg az államot és mindkét fél számára előnyös üzletet kínált, hiszen az arisztokraták készek lettek volna saját költségén megépítené a szárnyhidat. Első körben vevő volt az ötletre az állam, de nagyon tartottak a közös a tulajdontól, így hosszú megfontolás után az a döntés született, hogy maga az állam egyedül fogja fizetni a szárnyhíd létrejöttét. Végül 1900. augusztus 19-én megnyitották a szárnyhidat, ezzel pedig létrejött a közvetlen kapcsolat a szárazföld és sziget között.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre