
"Kedden mentünk volna báli ruháért" - Anyukája talált rá az elhunyt diáklányra
Az anya csak néhány óráig nem tartózkodott az otthonukban.
Zuglóban, Ferencvárosban, Újbudán és a Hegyvidéken is drágul a parkolás, erről dönt ma a Fővárosi Közgyűlés.
Három baloldali vezetésű kerületben és egy hegyvidéki ingatlannál is drágul a parkolás, ha ma a Fővárosi Közgyűlés megszavazza. A javaslatot a főpolgármester nyújtotta be, a kerületi önkormányzatok kérték a változtatást.
A parkolási botrányról elhíresült Zuglóban is bővítik a zónákat, a Csömöri út–Rákospatak u.–Vezér u.–Egressy út–Lőcsei út–Szugló u.–Fűrész u.–Bosnyák u.–Lőcsei út–Csömöri út által határolt területtel, valamint az Örs vezér tér 11–20. mögötti területet bevonják a várakozási övezetbe, itt 300 forint/óra lesz a korábban ingyenes parkolás. Újabb területet vonnak be a fizetési zónába Ferencvárosban is, a Vágóhíd utca–Üllői út–Könyves Kálmán Körút–Soroksári út által határolt terület „C” várakozási zóna lesz, azaz szintén 300 forint/óra díjat kell fizetniük az autósoknak.
Újbudán, az Őrmezői térség „D” várakozási övezetből, a 100 forinttal drágább „C” övezetbe kerül át. Ennek oka a várakozási idő 3 órában történő maximalizálása. Emellett, a Hegyalja út–Budaörsi út–Zólyom köz–Zólyomi út–Radvány utca–Breznó köz által határolt terület – beleértve a határoló utakat –, továbbá a Nedecvár utca, Breznó köz és a Muskotály utca teljes hossza is fizetős lesz, itt 300 forintot fizetnek majd óránként az autósok a várakozásért.
A XII. kerületben egy, az Istenhegyi út–Németvölgyi út találkozásánál lévő ingatlan átsorolása is megtörténik, itt 450-ről 600 forintra emelik a díjat.
A fővárosi javaslat szerint az övezetek bővítését „telítettségi vizsgálat” támasztja alá, a zónák közti átsorolásokat pedig a parkolásüzemeltetési tapasztalatok indokolják.
A Karácsony Gergely-féle, 2023 januárja óta életben lévő új parkolási rendeletet sorra módosítják a kerületek kérésére. A fővárosi parkolási zónák bővítése gyakran logikátlan, hiszen míg a főváros és a baloldali kerületek ki akarják szorítani az autókat, közben fizetőssé tettek olyan helyeket is, ahol az ingázók ingyen le tudnák tenni a járműveiket.
Zugló idén már bővítette a fizetős zónáit, de a baloldali vezetésű Újbuda sem „tétlenkedett”, ha díjemelésről volt szó. A XI. kerületben a közelmúltban olyan utcát találtunk, amelyet nemcsak hogy felver a parlagfű, de földút szintű a régen feltöredezett beton is. A DK-s vezetésű önkormányzat nem újította fel, csak fizetőssé tette, 300 forintot kérnek óránként az elhanyagolt burkolatú Thallóczy utcában való várakozásért. A környékbeliek kiakadtak, szerintük „olyan moziban nem illik jegyet szedni, ahol valós filmvetítés nincs”.
Bár már január óta él az új parkolási rend Budapesten, sokak szerint nem a parkolási díjak emelése és a fizetős zónák bővítése jelentené a város parkolási problémáinak felszámolását. Az csak az önkormányzatok számára jelent bevételt. A valódi megoldást új parkolóházak kialakítása oldaná meg. Külföldi mintára a város körül kellene nagy, ingyenes parkolókat kijelölni vagy kombinálni a parkolási díjat a tömegközlekedésre jogosító bérlettel. Sokan úgy vélik, hogy a parkolási zóna kiterjesztése csupán az autósok újabb lehúzása. Józsefvárosban például megszüntették a lakókat illető ingyenes várakozási jogot, évente több tízezret kell fizetniük, miközben sorra szüntetik meg a várakozási helyeket „járdaszabadítás” néven. Teszik ezt úgy, hogy közben nem kínálnak alternatívát, például parkolóházak építésével, bérlésével…
Az anya csak néhány óráig nem tartózkodott az otthonukban.
Napról napra változik az aszteroida becsapódásának esélye.
A tudósok régóta vizsgálják a megmagyarázhatatlan lényeket.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre