Zuglóban, Ferencvárosban, Újbudán és a Hegyvidéken is drágul a parkolás, erről dönt ma a Fővárosi Közgyűlés.
Három baloldali vezetésű kerületben és egy hegyvidéki ingatlannál is drágul a parkolás, ha ma a Fővárosi Közgyűlés megszavazza. A javaslatot a főpolgármester nyújtotta be, a kerületi önkormányzatok kérték a változtatást.
A parkolási botrányról elhíresült Zuglóban is bővítik a zónákat, a Csömöri út–Rákospatak u.–Vezér u.–Egressy út–Lőcsei út–Szugló u.–Fűrész u.–Bosnyák u.–Lőcsei út–Csömöri út által határolt területtel, valamint az Örs vezér tér 11–20. mögötti területet bevonják a várakozási övezetbe, itt 300 forint/óra lesz a korábban ingyenes parkolás. Újabb területet vonnak be a fizetési zónába Ferencvárosban is, a Vágóhíd utca–Üllői út–Könyves Kálmán Körút–Soroksári út által határolt terület „C” várakozási zóna lesz, azaz szintén 300 forint/óra díjat kell fizetniük az autósoknak.
Újbudán, az Őrmezői térség „D” várakozási övezetből, a 100 forinttal drágább „C” övezetbe kerül át. Ennek oka a várakozási idő 3 órában történő maximalizálása. Emellett, a Hegyalja út–Budaörsi út–Zólyom köz–Zólyomi út–Radvány utca–Breznó köz által határolt terület – beleértve a határoló utakat –, továbbá a Nedecvár utca, Breznó köz és a Muskotály utca teljes hossza is fizetős lesz, itt 300 forintot fizetnek majd óránként az autósok a várakozásért.
A XII. kerületben egy, az Istenhegyi út–Németvölgyi út találkozásánál lévő ingatlan átsorolása is megtörténik, itt 450-ről 600 forintra emelik a díjat.
A fővárosi javaslat szerint az övezetek bővítését „telítettségi vizsgálat” támasztja alá, a zónák közti átsorolásokat pedig a parkolásüzemeltetési tapasztalatok indokolják.
A Karácsony Gergely-féle, 2023 januárja óta életben lévő új parkolási rendeletet sorra módosítják a kerületek kérésére. A fővárosi parkolási zónák bővítése gyakran logikátlan, hiszen míg a főváros és a baloldali kerületek ki akarják szorítani az autókat, közben fizetőssé tettek olyan helyeket is, ahol az ingázók ingyen le tudnák tenni a járműveiket.
Zugló idén már bővítette a fizetős zónáit, de a baloldali vezetésű Újbuda sem „tétlenkedett”, ha díjemelésről volt szó. A XI. kerületben a közelmúltban olyan utcát találtunk, amelyet nemcsak hogy felver a parlagfű, de földút szintű a régen feltöredezett beton is. A DK-s vezetésű önkormányzat nem újította fel, csak fizetőssé tette, 300 forintot kérnek óránként az elhanyagolt burkolatú Thallóczy utcában való várakozásért. A környékbeliek kiakadtak, szerintük „olyan moziban nem illik jegyet szedni, ahol valós filmvetítés nincs”.
Bár már január óta él az új parkolási rend Budapesten, sokak szerint nem a parkolási díjak emelése és a fizetős zónák bővítése jelentené a város parkolási problémáinak felszámolását. Az csak az önkormányzatok számára jelent bevételt. A valódi megoldást új parkolóházak kialakítása oldaná meg. Külföldi mintára a város körül kellene nagy, ingyenes parkolókat kijelölni vagy kombinálni a parkolási díjat a tömegközlekedésre jogosító bérlettel. Sokan úgy vélik, hogy a parkolási zóna kiterjesztése csupán az autósok újabb lehúzása. Józsefvárosban például megszüntették a lakókat illető ingyenes várakozási jogot, évente több tízezret kell fizetniük, miközben sorra szüntetik meg a várakozási helyeket „járdaszabadítás” néven. Teszik ezt úgy, hogy közben nem kínálnak alternatívát, például parkolóházak építésével, bérlésével…
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre