Karácsony Gergely nemrég jelentette be: július 15-től hétköznap is lezárják a pesti alsó rakpartot. A hétvégét követően, már hétfőn érezni lehetett a fővárosban a hatást: óriási dugók alakultak ki. A rakparton azonban egy teremtett lélek sincs.
Néhány napja Karácsony Gergely főpolgármester bejelentette, hogy lezárják a pesti alsó rakpart egy szakaszát – a Lánchídtól az Erzsébet hídig. Ez az intézkedés komoly felháborodást keltett az autósok körében, akik a korlátozás miatt folyamatosan dugóban ülnek, gyakorlatilag már az intézkedés bevezetését követő héttől. A főpolgármester szerint az intézkedés célja a gyalogos- és kerékpárosbarát közlekedés előmozdítása, valamint a környezetvédelem és a levegőminőség javítása.
Az autósok már torkig vannak Karácsony politikájával. Jogosan érzik azt, hogy másodrangú állampolgárként vannak kezelve. Kezdődött azzal, hogy biciklisávokat létesítettek az amúgy is zsúfolt utakon a lényegesen kevesebb biciklisnek. Aztán nemrég a frissen felújított Lánchídról is kitiltotta Karácsony az autósokat, így gyakran akadozik a forgalom a szomszédos hidakon. Ehhez hozzájött most a rakpart forgalmának a belvárosba kényszerítése – ahol szintén lezáráshegyek vannak – így hatalmas dugók alakultak ki főváros- szerte. Az autósok érthetően ki vannak akadva, hiszen nem tudnak haladni a dugók miatt – ami egyébként a levegő minőségének sem tesz jót, ha ez volt a cél.
Karácsony Gergely mindenhol azt hangoztatja: a célja a kerékpáros és gyalogosbarát közlekedés előmozdítása, ezért is zárja le a rakpartot, valamint szerinte nyáron kiváló közösségi térként tud funkcionálni. Ezzel azonban az emberek valószínűleg kevésbé értenek egyet, miután kedden pl. egy teremtett lélek sem volt a lezárt területen, teljesen kihalt volt. Csupán néhány turista járt arra, akik hajókázni szerettek volna. A rekkenő hőségben teljesen kihaltak voltak az utak egy ember sem ücsörgött a kihelyezett rengeteg széken. Hiába hordták oda növények tucatjait, nem hogy az úton, de még a széles járdán sem volt 1-2 embernél több. A másik nagy cél pedig, amit el akart érni a városvezetés ezzel a lépéssel, az a környezetvédelem nevében a levegőminőség javítása volt. Na ennek pontosan az ellenkezőjét érte el, hiszen jelentősen nőtt a kialakult dugók miatt a menetidő. Arról nem is beszélve, hogy a hőség alatt dugókba került autósok egészségét is veszélyezteti ez a döntés, ha nem használnak klímát.
A hatalmas dugókból és az autósok elégedetlenségéből jól látszik, hogy a főváros autómentesítése és a környezetterhelés csökkentése nem a legjobb úton halad. Nincs egy konkrét terv erre, és a korábban sokszor ígért P+R-parkolók sem valósultak még meg, ami segíthetne a helyzeten.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre