Egy olvasónk osztotta meg kellemetlen élményét velünk, aki a szabályoknak megfelelően szeretet volna parkolni Buda XI. kerületében, ám a fizető automata a pénzét elnyelte, de jegyet nem kapott, és sehol nem tudott panaszának érvényt szerezni.
Rosszabbul nem is indulhatott volna a hete annak az olvasónknak, aki emailben osztotta meg velünk a hétfői kálváriáját. A férfi Budapest XI. kerületében igyekezett a szabályokat betartani, ám erre alaposan ráfázott. Lapunk korábban is írt már arról, hogy Újbudán sokan elégedetlenkednek az új parkolási rend, rendszer miatt, akkor minden előzetes figyelmeztetés, lakossági tájékoztató vagy bármilyen figyelemfelhívás nélkül végigbüntették az összes autót.
Kezdődhet-e rosszabbul egy hétfő, mint amikor kinéz az ember az ablakon és minden sötét a sok a felhőtől, ráadásul szakad az eső? Lapunk egyik olvasójának példája mutatja, hogy ezt bőven felül, azaz alul lehet múlni.
Ritkán járok autóval, de hétfőn reggel muszáj volt és ahogy az a nagy könyvben meg van írva, egy kifejezetten erre a célra kialakított parkolóhelyen tettem le a kocsimat a Fehérvári úton, közel a Kanizsai utcához
– kezdte levelében az olvasónk, akinek ezután „indult be a napja” és megírta, hogy a szabályoknak megfelelően befizetett a járművéhez legközelebbi parkoló automatában egy órányi várakozásra elég összeget, beírta a rendszámát a gépbe, majd jött a nem várt „meglepetés”.
„Véletlenül megláttam, hogy az automata órája még nincs átállítva (egy nap korábban volt az óraátállítás), azaz egy órával kevesebbet mutat. Itt elbizonytalanodtam, hogy ha befizetem a pénzt, akkor nyilván a papíron is egy órával kevesebb lesz, de ezért nem adnék dupla pénzt, mert a rendszer nincs frissítve. Némi gondolkodás után úgy döntöttem, hogy bizalmat szavazok a kerület közterület felügyelőinek és a parkolási rendszertért felelős szervezetnek, akik biztosan tudják, hogy az automatáik nem a megfelelő időt mutatják, ám ezért nem büntetik a becsületes jegyvásárlókat, akik mindent a szabályoknak megfelelően tesznek, tettek.”
– fejtette ki a kétségbeesett olvasónk, akinek a megelőlegezett bizalma Újbuda felé másodpercek alatt szertefoszlott.
Hallottam ahogy a pénzem a gép tartájába leesik, de parkolási jegyem sehol. Kétségbeesetten kerestem a kis tartó részben, ahol lennie kéne. Álltam ott, hogy most akkor mi a fenét is csinálhatnék. Majd a szemem elé került az automatán a telefon szám, amit ilyen gondok esetén lehet hívni. Akkor még nem tudtam, hogy ez csak tovább fokozza a bajomat
– fogalmazott a levélíró, aki tudatta velünk, hogy egész nap próbálkozott a számot hívni, ahol hozzájárult, sőt örült annak, hogy a beszélgetést rögzítik, de ez hiú ábránd volt, mert mindig ugyanazokat a sokunk által halott mondatot kapta vissza: ügyintézőnk jelenleg foglalt. Azt is feltárta nekünk a pórul járt férfi, ezek után döntött úgy, hogy történetét megosztja velünk és a legkevésbé sem a bedobott összeg miatt dühös, hanem mert semmibe veszik a szabálytisztelőket.
Nem az a pár száz kárba veszett forint számít, sokkal inkább az elv miatt éreztem úgy, hogy ezt másoknak is tudniuk kell, hogy mennyire semmibe veszik azokat, akik be akarják tartani a szabályokat!
– zárta levelét.
Megkerestük az ügyben illetékes Újbuda Parkolásüzemeltető Nonprofit Kft-t és megkérdeztük tőlük, tudnak-e az automata óraátállítási problémájáról. Arra is kíváncsiak voltunk, mit tehet az, aki úgy jár, mint az olvasónk és még odáig sem tud eljutni, hogy panasszal éljen. Egyelőre ennyi választ kaptunk, ha bővebb válasz érkezik, cikkünket frissítjük:
Tájékoztatjuk, hogy elektronikus üzenetét ügyfélszolgálatunk megkapta, melynek feldolgozása hamarosan megkezdődik. Amennyiben megküldött üzenetére 30 napon belül nem érkezne válasz, kérjük telefonon érdeklődjön kollégáinknál.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre