Nemrég durván megemelték a parkolási díjakat Budapesten, a belső zónákban este 10 óráig kiterjesztették a fizetős időszakot, és egyre több helyet tesznek fizetőssé. December 1-től főleg Újbudán jönnek komolyabb változások.
Alaposan kiverte a biztosítékot az újbudaiak körében az új parkolási rendelet, amit még nyáron fogadott el a kerület baloldali vezetése. Újbuda még júniusban döntött arról, hogy növeli a fizetős parkolási zónák méretét. Az utolsó ütem pedig december 1-jén indul.
A legújabb változások az alábbi területeket érintik:
Kelenföld: Somogyi út – Vahot utca – Ildikó tér – Keveháza utca – Vahot utca – Tétényi út – Kocsis utca – Fehérvári út – Bikszádi utca – Hadak útja – Borszék utca – Gyergyótölgyes utca által határolt terület.
Őrmező: a Balatoni út – Boldizsár u. – Zelk Zoltán u. – Péterhegyi út – Neszmélyi út által határolt terület.
A most kiváltott engedélyek 2022. december 1. és 2024. március 31. között érvényesek. A lakossági engedélyek esetén az éves várakozási díj lakosonként az első gépjárműre 12 ezer forint, a második gépjárműre 24 ezer forint lesz. A mostani parkolási övezetek kiszélesítésével, és a tarifaemeléssel nehéz helyzetbe kerülhetnek a helyi vállalkozók is, mivel fennáll annak veszélye, hogy azok a kerületen kívül más helyszínt választanak majd a bevásárlásaikhoz és az ügyintézéshez.
Bár a várakozási hozzájárulással rendelkező lakosoknak továbbra is ingyenes marad parkolás, kérdés, hogy lesz-e elegendő parkolóhelyük az otthonaiknál. Sok helyi lakos attól tart, hogy nem lesz elegendő parkoló hely, mivel a környező utcáról betérő autósok tömege fogja elfoglalni a parkoló helyeket.
A lakosok attól félnek, hogy a befizetett díj ellenére is majd pont úgy körözhetnek majd a lakásuk környékén, mind mások, és ugyanúgy kérdéses, hogy találnak e majd szabad helyet, vagy sem.
Lapunknak több lakos is felháborodva konstatálta a legújabb helyzetet: "ha nem találunk helyet, akkor sem reklamálhatunk sehol, oldjuk meg valahogy , pont úgy ahogy eddig, tehát, nesze semmi fogd meg jól" - fakadt ki a Metropol kérdésére az egyik környékbeli lakos. Egy másik azt mondta, hogy ilyen alapon fizetőssé lehetne tenni a játszótereket, és a kutyafuttatók használatát is, mivel ezeken a területek is "tárolásra" alkalmas lehetőséget biztosíthatnak.
Aggodalomra ad okot, hogy az új rendelkezések egyes helyeken csak tetézni fogják a helyiek parkolási problémáit. A Fejér Lipót utcában élők már eddig is komoly megpróbáltatásoknak voltak kitéve, mivel a környéken lévő állami fenntartású Gábor Dénes Főiskolán tanuló hallgatók és oktatók tucatjai használják a parkolóhelyeket.
Ugyanakkor nem mindenki borúlátó, van, aki úgy véli, hogy ez csupán csak egy forgalomszabályozási kérdés, mivel ha túltelítődik egy város autókkal, akkor mindenképpen muszáj mérsékelni a gépjárművek számát. A XI. kerületnek a parkolás régóta az egyik legnagyobb rákfenéje, mivel a kerület 90 ezerre lett tervezve de hamarosan közel 200 ezer lesz a lakosok száma, ám ehhez viszont nincs meg a megfelelő infrastruktúra - mondta a Metropolnak Szemző János mérnök.
Junghausz Rajmund, a kerület fideszes képviselője korábban azt mondta hogy a DK-s önkormányzat több parkolási engedélyt adhat ki a kerületben, mint ahány parkolóhely rendelkezésre áll. A képviselő szerint miközben a DK-s László Imre és csapata kormánypárti elvonásokkal indokolja a megszorító intézkedéseit, a valóság az, hogy soha akkora pénzbőség nem volt az önkormányzati kasszában, mint tavaly, a helyhatóság ugyanis tíz és fél milliárd forint többlettel zárta a 2021-es évet.
Az Újbudai anomáliák ellenére vannak olyan kerületek a fővárosban, amik homlokegyenest másképp állnak hozzá a kérdéshez. A IX. kerület képviselő-testület döntése értelmében például december 1-jétől ingyenesen lehet majd parkolni az Üllői út egy részén. Az érintett szakaszok a következők lesznek:
A Fővárosi Önkormányzat még júniusban döntött arról, hogy egységesti a budapesti parkolási rendszert, aminek köszönhetően 27 parkolási zóna helyett 4 zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezet be. A főváros vezetése azzal indokolta a döntést, hogy a korábbi rendszer teljességgel átláthatatlan, és nagy nehézséget okoz az autóval közlekedők számára.
A zóna 600 Ft/óra 8-22 óra között, max. 3 óra
B zóna 450 Ft/óra 8-20 óra között, max. 3 óra
C zóna 300 Ft/óra 8-18 óra között, max. 3 óra
D zóna 200 Ft/óra 8-18 óra között, korlátlan
Az új rendelkezések óriási vihart kavartak, a Fidesz–KDNP-frakció hiába javasolta, hogy csak reggel fél 9-től legyen fizetős a parkolás, hogy a szülők még kitehessék az iskolánál ingyen a gyereküket, a baloldali fővárosi többség ezt elvetette. A belső kerületekben Pesten és Budán is este 10-ig fizetni kell, mégpedig 600 forintot óránként, és csak maximum 3 órát lehet parkolni, így egyáltalán nem meglepő, hogy alaposan kiverte a budapesti autósoknál.
“Már kétszer ki kellett volna rúgni Karácsonyt! Tele van a hócipőm vele, nem csak nekem!” - háborgott korábban lapunknak az egyik budapesti lakos.
A témában készült videónk:
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre