
Ukrán kémet fogtak el a TEK emberei Budapesten - Videó!
Budapest belvárosában fogták el.
A rendőrség szerint a 2020 őszén történt nyársapáti halálos baleset elkerülhető lett volna, ha a mikrobusz az előírásoknak megfelelő műszaki állapotban van és a sofőrje figyelmesen vezet.
Lezárult a nyomozás egy 2020 szeptemberében történt halálos közlekedési baleset ügyében: a rendőrség a buszmegállóba hajtó mikrobusz vezetőjét tartja felelősnek a nyársapáti tragédiáért – közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság pénteken a police.hu oldalon.
Felidézték: 2020. szeptember 4-én reggel buszmegállóba hajtott egy jármű és több embert – köztük gyerekeket is – elsodort a 441-es út Hetedik dűlő közelében lévő szakaszánál.
A helyszíni szemle szerint a Cegléd felől Nagykőrös irányába haladó kisteherautó sofőrje későn vehette észre, hogy egy jármű balra kanyarodik. Az ütközés elkerülése érdekében elrántotta a kormányt, emiatt a jármű letért az útról, a buszmegállóba hajtott és elsodorta a várakozókat, majd egy fának csapódva megállt.
A baleset következtében egy 25 éves nyársapáti nő és 9 éves kisfia meghalt, egy 9 éves kislányt életveszélyes, egy 7 éves és egy 16 éves fiút, valamint a buszmegállóba hajtó 32 éves sofőrt – súlyos sérüléssel vittek kórházba.
Az igazságügyi orvosszakértő a kórházba vitt gyerekekkel kapcsolatban megállapította, hogy a 9 éves kislány agyi sérülései, valamint a 16 éves fiú koponyaűri sérülése és tüdőzúzódása maradandó fogyatékosságot és súlyos egészségromlást okozott.
Az igazságügyi gépjárműszakértő szerint a majdnem 420 ezer kilométert futott húszéves kisteherautó fékrendszere és első futóműve biztonságos közúti közlekedésre alkalmatlan volt. A vizsgálat nem tárt fel hirtelen bekövetkező műszaki hibát.
A sofőr a biztonsági övét az ülés mögött szabálytalanul rögzítette – írták –, de nem ivott szeszes italt és nem lépte túl a megengedett sebességet; a buszmegállóba 54-58 kilométer/órával sodródott be.
„A szakértő szerint megfelelően működő fékrendszert használva, vész- és intenzív fékezéssel az előtte kanyarodni szándékozó gépkocsi hátsó része előtt megállhatott volna. Az előírásszerű műszaki állapot és a figyelmes vezetés kombinációjával elkerülhető lett volna a tragédia” – áll a közleményben.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a halálos közúti baleset okozása vétségének megalapozott gyanúja miatt folytatott eljárást befejezte, az iratokat átadta az ügyészségnek – közölték.
Budapest belvárosában fogták el.
Kempingezés a a ’70-es, ’80-as években!
Állítja, egy szó sem igaz az egészből.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre