Egy IT szolgáltatásokkal foglalkozó hazai cég rámutatott arra, hogy a cégek mely területein javasolt a digitalizálás és ez milyen előnyt jelent a vállalatok számára.
A mai modern világban a cégeknél már bizonyos számú dolgozó felett, a hatékonyabb munkavégzés érdekében elengedhetetlen fontosságú lesz a digitalizáció.
Magyarországon is általános elképzelés, hogy a digitalizálás közben már korábban működő, bejáratott folyamatok kerülnek át elektronikus felületekre, holott sokszor csak ezzel a lépéssel történik a már régóta elengedhetetlen rendszerek kialakítása. Ennek a téves felfogásnak az eredménye, hogy a hazai kkv-k egyik része jellemzően csak az utolsó utáni pillanatban határozza el magát egy digitális fejlesztés mellett, gyakran olyankor, amikor már hátrányba került a versenytársaival szemben. A másik csoportba ezzel ellentétben azok a vállalkozások tartoznak, amelyek az alapítás pillanatától kezdve mindent digitálisan képzelnek el.
„A hangsúly a kettő között, a megfelelő időben történő digitalizáción és a fokozatosságon van!” – hívja fel a figyelmet Borzák Péter, az INSPYRE ügyvezető igazgatója, aki hozzátette: minden fejlesztést érdemes egy alapos tervezéssel kezdeni.
Az IT-szolgáltatásokkal foglalkozó hazai cég vezetője szerint a tapasztalatok alapján jellemzően azokat a területeket ajánlott fejleszteni, amelyekkel az ügyfelek rendszeres kapcsolatban vannak, vagy ahol a szervezet működtetése szempontjából kritikus feladatok koncentrálódnak. Mint például az ügyfélszolgálat vagy terméktámogatás, mivel ezeknek kell napi szinten külső igényeknek megfelelni és a problémákat elhárítani.
„A helyesen megtervezett és fokozatos digitalizációval rengeteget nyerhet egy vállalat. Manapság nem a digitalizáció teljes hiánya, hanem az »aluldigitalizáltság« a legnagyobb probléma, azaz amikor a vállalatok megrekednek egy korábban bevezetett, gyakran már elavult rendszernél és nem képesek fejlődni. Pedig első lépésként, már azzal, ha csak felmérik, mely területeken teljesít alul vagy felül a vállalkozás, egyben rálátást kapnak arra is, hogy a versenytársakkal szemben melyek a birtokukban lévő kompetitív versenyelőnyök, melyeket a jól megválasztott további fejlesztés csak növelhet” – fejezi be elemzését Borzák Péter.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre