Fizetőssé válhatnak a legnépszerűbb közösségi alkalmazásaink

Külön díjakat fizethetünk egyes TikTok-, Facebook- és Instagram-tartalmakért. TikTokon már az élő adásban lehetőség van pénzért támogatni a tartalomkészítőket.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.04.05.
közösségi média

Nehéz elképzelni, de nemsokára már a legnépszerűbb közösségi oldalaknak a használatáért is fizetni kell. Amíg ez nem következik be, addig „tesztjelleggel” néhány funkciót már fizetőssé tett két ismert közösségi oldal is, szerencsére ezeket majd az influenszereknél kell majd használni.

Az influenszereknek kedvezhetnek az újítások Fotó: Shutterstock

Jobban járnak az Instagrammal az influenszerek

A közösségimédia-celebek számára még több pénz állhat majd a házhoz mint korábban. Az ötlet szerint a tartalomgyártók a platformon még mélyebb kapcsolatba kerülhetnek a követőikkel, és növelhetik a havi bevételeiket úgy, hogy a fizetős követőknek exkluzív tartalmakat és juttatásokat biztosítanak. Ezeket eljuttathatják a felhasználóknak élő közvetítések, sztorik vagy kitűzők formájában. A követés havi árát maguk határozhatják majd meg a felhasználók, de 2023-ig nem von le díjakat az összegekből az Instagram.

TikTok-videók pénzért

Tavaly a tinik által kedvelt videós oldal látogatottságban lekörözte a Google-t, amely sokáig listavezető volt a leglátogatottabb oldalak között. Így nem is csoda, hogy a TikTok most arra készül, hogy bizonyos videókat csak előfizetés után lehessen megnézni. Ebben a tartalomgyártók szabad kezet kapnának és ők dönthetnék el, hogy melyik videójukra szeretnék ezt a megoldást alkalmazni. A fizetési funkció az alkalmazásban már részben megvalósult, ugyanis a TikTok elérhetővé tette az élőadás-funkciót, ahol közvetítés közben a nézők támogathatják a videósokat, azonban az innen befolyt összeg fele a közösségi oldal zsebében köt ki.

Fizetni kell majd a Facebookért?

A legnagyobb közösségi platform már régóta fenyegetőzik azzal, hogy fizetőssé teszi az oldalát a felhasználói számára. Két lehetőség merült fel, az egyik szerint a Facebook jelentős része ingyenes maradna, azonban lennének olyan dolgok, amik csak előfizetéssel lennének elérhetők. Emlékezzünk csak rá, a YouTube-on is van reklámmentes verzió havidíjért cserébe, egy ilyen funkciónak sok Facebook-felhasználó is örülne. A másik feltételezés szerint az Európai Unió irányelvei miatt kellett változtatni a szövegezésen, melynek értelmében a felhasználói adatok is fizetőeszköznek tekinthetők.









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás