Külön díjakat fizethetünk egyes TikTok-, Facebook- és Instagram-tartalmakért. TikTokon már az élő adásban lehetőség van pénzért támogatni a tartalomkészítőket.
Nehéz elképzelni, de nemsokára már a legnépszerűbb közösségi oldalaknak a használatáért is fizetni kell. Amíg ez nem következik be, addig „tesztjelleggel” néhány funkciót már fizetőssé tett két ismert közösségi oldal is, szerencsére ezeket majd az influenszereknél kell majd használni.
A közösségimédia-celebek számára még több pénz állhat majd a házhoz mint korábban. Az ötlet szerint a tartalomgyártók a platformon még mélyebb kapcsolatba kerülhetnek a követőikkel, és növelhetik a havi bevételeiket úgy, hogy a fizetős követőknek exkluzív tartalmakat és juttatásokat biztosítanak. Ezeket eljuttathatják a felhasználóknak élő közvetítések, sztorik vagy kitűzők formájában. A követés havi árát maguk határozhatják majd meg a felhasználók, de 2023-ig nem von le díjakat az összegekből az Instagram.
Tavaly a tinik által kedvelt videós oldal látogatottságban lekörözte a Google-t, amely sokáig listavezető volt a leglátogatottabb oldalak között. Így nem is csoda, hogy a TikTok most arra készül, hogy bizonyos videókat csak előfizetés után lehessen megnézni. Ebben a tartalomgyártók szabad kezet kapnának és ők dönthetnék el, hogy melyik videójukra szeretnék ezt a megoldást alkalmazni. A fizetési funkció az alkalmazásban már részben megvalósult, ugyanis a TikTok elérhetővé tette az élőadás-funkciót, ahol közvetítés közben a nézők támogathatják a videósokat, azonban az innen befolyt összeg fele a közösségi oldal zsebében köt ki.
A legnagyobb közösségi platform már régóta fenyegetőzik azzal, hogy fizetőssé teszi az oldalát a felhasználói számára. Két lehetőség merült fel, az egyik szerint a Facebook jelentős része ingyenes maradna, azonban lennének olyan dolgok, amik csak előfizetéssel lennének elérhetők. Emlékezzünk csak rá, a YouTube-on is van reklámmentes verzió havidíjért cserébe, egy ilyen funkciónak sok Facebook-felhasználó is örülne. A másik feltételezés szerint az Európai Unió irányelvei miatt kellett változtatni a szövegezésen, melynek értelmében a felhasználói adatok is fizetőeszköznek tekinthetők.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre