Kedden délelőtt ismét kábellopás miatt volt nehézkes a közlekedés a Keleti pályaudvaron. A szűnni nem akaró vasúti színesfémlopások akár életveszélyes helyzeteket is előidézhetnek.
Évek óta okoznak súlyos problémákat a vasúti kábeleket sem kímélő fémtolvajok. Az utóbbi időben gyakorlatilag hetente előfordul, hogy a budapesti vasúti közlekedést ellehetetlenítik a tolvajok.
Ezúttal a biztosítóberendezés kábeleit lopták el még hétfőn este, ami miatt az nem működött. A Keleti pályaudvarra bevezető vágányokon a kedd reggeli csúcsidőszakban a Budapest-Újszász-Szolnok és a Budapest-Hatvan vonalon ezért kénytelen volt változtatni a menetrendjén a MÁV. A hibát már délelőtt hamar orvosolta a vasúti társaság.
Idén már ez a hatodik eset, amikor a Keleti pályaudvarra érkező vonatok késnek a tolvajok miatt. Utoljára január 12-én volt kábellopás, akkor 20 perces késéseket okoztak az elkövetők, január 6-án pedig minden második S60-as és S80-as vonat rövidebb útvonalon közlekedett emiatt. Ezen kívül a Sülysáp és Tápiószecső közötti szakaszon idén már kétszer történt transzformátorlopás.
A cég kommunikációs igazgatósága korábban már kiadott egy közleményt, ami szerint „a fém- és színesfémlopás típusú bűncselekmények egyrészt jelentős késéseket okoznak, másrészt jelentősen veszélyeztetik a közlekedés biztonságát, jelentősebb többletfeladatokat adnak, leterhelik a szakszemélyzetünket és sok kárt okoznak a MÁV Zrt.-nek, valamint a MÁV Csoportba tartozó társaságoknak”. A társaság úgy döntött, sűríti az ellenőrzéseket, és egyes szakaszokra folyamatos vagyonvédelmi jelenlétet szervez.
A közlekedési berendezéseket érintő lopások nemcsak gyakoriak, de nagyon veszélyesek is. A kábellopásokon kívül előfordul, hogy az elkövetők vasúti síneket vagy sorompókat tulajdonítanak el. Az egyik legsúlyosabb hazai közúti baleset is egy ilyen bűncselekményhez köthető.
1993. február 12-én, pénteken a pörbölyi általános iskola busza éppen Bátaszékre vitte a gyerekeket. Az útjuk során érintették a nyékipusztai vasúti átjárót, ahol nem működött a fénysorompó, mivel ismeretlenek kilopták belőle az akkumulátort. A sofőr a hibás fénysorompónál lassított ugyan, de mivel kanyarodás közben nem látta a vonatot, ráhajtott a sínekre. A buszba ekkor belerohant az épp késésben lévő, és a megengedettnél nagyobb sebességgel Kiskunhalas felől érkező személyvonat, ami valósággal kettétépte a buszt. A rémes balesetben tizenegy gyerek halt meg, valamint a buszsofőr. A bíróság a vonatvezetőt letöltendő büntetésre ítélte, a tragikus események láncolatát elindító tolvajok azonban máig ismeretlenek.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre