
Legyintettek az újdonsült édesanya aggodalmaira az orvosok - aztán jött a sokkoló diagnózis
Az anyai ösztöne megsúgta, hogy valami nincsen rendben.
Kedden délelőtt ismét kábellopás miatt volt nehézkes a közlekedés a Keleti pályaudvaron. A szűnni nem akaró vasúti színesfémlopások akár életveszélyes helyzeteket is előidézhetnek.
Évek óta okoznak súlyos problémákat a vasúti kábeleket sem kímélő fémtolvajok. Az utóbbi időben gyakorlatilag hetente előfordul, hogy a budapesti vasúti közlekedést ellehetetlenítik a tolvajok.
Ezúttal a biztosítóberendezés kábeleit lopták el még hétfőn este, ami miatt az nem működött. A Keleti pályaudvarra bevezető vágányokon a kedd reggeli csúcsidőszakban a Budapest-Újszász-Szolnok és a Budapest-Hatvan vonalon ezért kénytelen volt változtatni a menetrendjén a MÁV. A hibát már délelőtt hamar orvosolta a vasúti társaság.

Idén már ez a hatodik eset, amikor a Keleti pályaudvarra érkező vonatok késnek a tolvajok miatt. Utoljára január 12-én volt kábellopás, akkor 20 perces késéseket okoztak az elkövetők, január 6-án pedig minden második S60-as és S80-as vonat rövidebb útvonalon közlekedett emiatt. Ezen kívül a Sülysáp és Tápiószecső közötti szakaszon idén már kétszer történt transzformátorlopás.

A cég kommunikációs igazgatósága korábban már kiadott egy közleményt, ami szerint „a fém- és színesfémlopás típusú bűncselekmények egyrészt jelentős késéseket okoznak, másrészt jelentősen veszélyeztetik a közlekedés biztonságát, jelentősebb többletfeladatokat adnak, leterhelik a szakszemélyzetünket és sok kárt okoznak a MÁV Zrt.-nek, valamint a MÁV Csoportba tartozó társaságoknak”. A társaság úgy döntött, sűríti az ellenőrzéseket, és egyes szakaszokra folyamatos vagyonvédelmi jelenlétet szervez.
A közlekedési berendezéseket érintő lopások nemcsak gyakoriak, de nagyon veszélyesek is. A kábellopásokon kívül előfordul, hogy az elkövetők vasúti síneket vagy sorompókat tulajdonítanak el. Az egyik legsúlyosabb hazai közúti baleset is egy ilyen bűncselekményhez köthető.
1993. február 12-én, pénteken a pörbölyi általános iskola busza éppen Bátaszékre vitte a gyerekeket. Az útjuk során érintették a nyékipusztai vasúti átjárót, ahol nem működött a fénysorompó, mivel ismeretlenek kilopták belőle az akkumulátort. A sofőr a hibás fénysorompónál lassított ugyan, de mivel kanyarodás közben nem látta a vonatot, ráhajtott a sínekre. A buszba ekkor belerohant az épp késésben lévő, és a megengedettnél nagyobb sebességgel Kiskunhalas felől érkező személyvonat, ami valósággal kettétépte a buszt. A rémes balesetben tizenegy gyerek halt meg, valamint a buszsofőr. A bíróság a vonatvezetőt letöltendő büntetésre ítélte, a tragikus események láncolatát elindító tolvajok azonban máig ismeretlenek.

Az anyai ösztöne megsúgta, hogy valami nincsen rendben.

Gyere, és tedd próbára magad!

Józsefen volt láthatósági mellény, de nem volt kivilágítva.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.