Kreatív héten mutatkoztak be sikerrel a magyar kreatívipari tehetségek a Dubaji Világkiállításon - tájékoztatta a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) hétfőn az MTI-t.
A Budapest Select Fashion Show-n hét magyar divattervező vonultatta fel kollekcióját, a Dubai Design Week egyik központi eseménye, a Downtown Design pedig tíz magyar designmárka számára biztosított lehetőséget, hogy bemutassák formabontó alkotásaikat a viszonteladók és érdeklődő nagyközönség előtt - áll a közleményben, amely emlékeztet: Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik az október 1-je és március 31. között megvalósuló Dubaji Világkiállításhoz.
Az Expo 2020 által megvalósított programok között kaptak helyet a Magyar Divat & Design Ügynökség eseményei, melyeken a hazai kreatívipart és annak kiemelkedő tehetségeit ismerhették meg a látogatók.
November 8. és 12. között valósult meg a Downtown Design, amely keretében tíz hazai formatervező - Error 'n More, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, Position Collective és sarakele - mutatta be dizájntárgyait az egységes magyar standon. A látogatók nagy része nemcsak megtekinteni szerette volna a kiállított termékeket, hanem konkrét vásárlási igényekkel és kérdésekkel fordultak a tervezők felé - írták a közleményben.
November 9-én tartották a Budapest Select Fashion Show-t, amelyen hét magyar márka - Abodi, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, Mero és Sentiments - mutatta be kollekcióját és a magyar tervezők kreativitását. A divatbemutatóra 200 szakmai vendég és újságíró, valamint influencer és buyer látogatott el, hogy megismerhessék a divattervezők legújabb kollekcióit. A bemutatót követően viszonteladói láncokkal és showroomokkal indultak el a tárgyalások - olvasható a tájékoztatóban.
A divattervezők az MMDÜ egységes ernyőmárkája, a Budapest Select alatt vonultak fel. A szakmai párbeszéd erősítése érdekében az MDDÜ kerekasztal-beszélgetést is szervezett a Dubaji Világkiállítás Woman's Pavilonjában. November 10-én regionális és helyi női vezetők osztották meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a divat jövőjével, a női vezetők szerepével és a fenntarthatóság fontosságával kapcsolatban. A résztvevők Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója, Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója, valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetője voltak, akikhez Lama Jouni helyi divattervező is csatlakozott.
A vírusjárvány okozta helyzetet követően végre újra lehetőségünk nyílt arra, hogy bemutatkozzunk a világ minden tájáról érkezett vendégek, szakemberek előtt, mindemellett pedig új piacok ismerhették meg a magyar tervezők alkotásait - idézi a tájékoztató Bata-Jakab Zsófiát, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatóját.
Hangsúlyozta: a Dubaji Világkiállítás alatt megvalósított események során „fantasztikus visszajelzéseket kaptunk, amelyekből arra következtethetünk, hogy az ottani piac kifejezetten értékeli a magyar tehetségeket”. Dubaj a világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplője, így a magyarok bemutatkozása rendkívül pozitív hatást gyakorolhat az országimázsra és az ország turisztikai vonzerejére - hangsúlyozta.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre