Rendes kerékpár vagy elektromos bicikli? De mindkettőt hajtani kell, nem?

Már nagyon sokféle lehetőség közül választhatunk, ha kétkerekűre szeretnénk pattanni. Így van ez a kerékpároknál is, ahol választhatjuk a rendes, hagyományos biciklit, illetve van már elektromos is, ami sok esetben segítséget nyújthat. Nézzük meg mik szólnak egyik vagy másik mellett.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.07.20.
kerékpár

Ha nyitott szemmel járunk a városban vagy Magyarországon, akkor bárhol bringát hajtó emberekkel találkozhatunk. Ez több dolognak is köszönhető, egyrészt annak, hogy egyre több kerékpárút épül, illetve újul meg, másrészt annak is, hogy egyre olcsóbban lehet bringát vásárolni, illetve megújult és még egyszerűbb lett a budapesti közbringarendszer, ami így még több embert ösztönöz arra, hogy ezt a közlekedési megoldást válassza. Ráadásul egy felmérés szerint a magyarok huszonkét százaléka használja a bringát úti célja elérése érdekében.

Fotó: Shutterstock

A hagyományos kerékpárral kezdődött minden

Talán a legtöbben ezt ismerik vagy ezen tanultak meg tekerni kisgyermek korukban. Mivel, hogy ez a legismertebb a két fajta kerékpár közül, ezért ezt is használják a legtöbben. Vannak előnyei és hátrányai is. A legnagyobb hátránya, hogy nincsen benne rásegítés, mint modernebb társainál. Így tehát ha elakadunk, akkor vagy küzdenünk kell a továbbhaladásért vagy le kell szállni a járműről és tolni kell, ami szintén nem könnyű. De egy esetleges elfáradás esetén sem igazán jó, hiszen akkor sincs segítségünkre az elektromosság. Előnyei talán, hogy egy kiváló sportolási lehetőség, amit így akár futás vagy úszás helyett is ki lehet váltani. Arról már nem is beszélve, hogy autó helyett is nagyon jó választás, hiszen nem szennyezi a környezetet. A bicikli a XIX. század óta folyamatosan változott, míg végül el nem nyerte a mai formáját.

Nem lehet vele elakadni, bármilyen terepet kibír

Nagyon sok szempontból érdemes e-biciklire váltani. Az egyik, hogy szinte bármilyen terepen lehet használni, legyen szó városi környezetről vagy túrázásról. Emelkedőknél, szembe széllel, túl korai kifáradásnál, de túl nehéz csomag esetén is kiváló. Sokan azt gondolják, hogy csalás, ha valaki rásegítéses kétkerekűt használ, pedig ez nincs így, kivéve persze, ha valaki nem titokban versenyen használja azt. Az is egy tévhit, hogy aki e-bike-ra vált az ellustul, elkényelmesedik, ezzel szemben, akik új generációs kerékpárra váltanak sokkal szívesebben tekernek akár messzebb távra is.

Fotó: BKK

Maradok az egyszerű kerékpárnál

„Én amíg még tudok kerékpározni, addig a hagyományosat fogom használni – mondta Erzsébet, aki hozzátette, hogy nem nagyon szereti az újításokat és ezért sem cserélné le biciklijét elektromosra. „Emellett szeretek magam tekerni és furcsa érzés lenne, ha nem én kerekeznék, hiányérzetem lenne. Egyébként szerintem sokkal drágább is egy elektromos meghajtású bicikli, mint egy rendes, nekem meg nincsen rá pénzem” – fejtette ki véleményét.

A rásegítéses kerékpár nekem bevált

„Nekem egy óriási könnyítés az elektromos kerékpár, szerintem ez hiányzott az életemből” – ismertette álláspontját István. Számomra a legnagyobb segítséget az emelkedőkön nyújtotta, ugyanis az utóbbi időben már elég nehezen tudtam feljutni a dimbes-dombos helyekre, de most már nemcsak akkor használom, hanem akkor is, amikor elfáradok vagy amikor már nem bírom szuflával, szóval nekem nagyon bevált. Bár furcsa, hogy nem én hajtom, mégis egy hatalmas könnyedség, ami miatt el tudok tekinteni ettől az apróságtól” – mondta a férfi.

Egyre több támogatást kapnak a kerékpározni vágyók

Magyarországon számos kerékpárfejlesztés ment végbe az utóbbi években. A kormány elektromoskerékpár-támogatási programjának hetedik fordulója június 11-én ért véget. A magyar kormány mindig nagy keretösszegű támogatást nyújtott, ahhoz, hogy korszerű biciklihez jussanak az emberek. Emellett egy másik nagyon fontos kerékpáros újítás is megvalósult a elmúlt időben, ugyanis megújult a budapesti közbringarendszer, a MOL Bubi. A megújulás érintette mind a kétkerekűeket, mind pedig a kölcsönzési rendszert. Három díjszabás közül lehet választani, percalapú használat, havi bérlet vagy éves bérlet. A használata nagyon egyszerű, le kell tölteni az applikációt, majd a bicikli hátulján található QR-kód leolvasása után már nyeregbe is pattanhatunk és elindulhatunk. A kerékpárok pedig minden tekintetben szintet léptek, ugyanis súlyuk csökkent, tekerhetőségük pedig jelentősen javult.









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás