Soha nem találod ki, hány percet ülünk egy nap a dugóban





A 20 évet átfogó, vasúti fejlesztéseket tartalmazó stratégia lényege, hogy míg az elővárosokban élőknek közlekedési alternatívát kínálnak, addig ezzel csökkentik a belvárosi autósforgalmat.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.02.05.
főváros

Évtizedek óta húzódó problémát számolhat föl a Budapest Fejlesztési Központ új közlekedési stratégiája. A Budapest és környékét érintő vasúti közlekedés fejlesztéséről Fürjes Balázs államtitkár, valamint Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, illetve dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt vezetője beszélt.

„Nem csoda, ha ma nem választják a közösségi közlekedést az autósok”

Az emberek ma nem választják a közösségi közlekedést, mert az egyszerűen rossz Budapest környékén, és emiatt bedugul a város – hangsúlyozta Fürjes Balázs. Egy olyan megoldást, kiutat szeretnénk, ami időmegtakarítást biztosít, tisztábbá teszi a budapesti levegőt, csökkenti a belvárosi autóforgalmat és segíti a klímacélokat.„

Az autósok 80 százaléka szívesen váltana vasútra, ha lenne miért

A célunk az, hogy megduplázzuk a vasúton utazók számát – jelentette ki on-line konferencián Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár. Egy 7000 fős kutatás rámutatott arra, hogy amennyiben a járatok sűrűbben közlekednének, és a távokat kevesebb átszállással lehetne megtenni, akkor az autósok 80 százaléka fontolná meg a vasútra való átszállást. Ezzel Budapesten megnégyszereződne, a teljes elővárosi térségben pedig megduplázódna a jelenlegi félmilliós utasforgalom.

MTI/Koszticsák Szilárd

10 év alatt negyedmillióval lett több autó

Egyre többen dolgoznak otthonról, és egyre népszerűbb a házhoz szállítás, de úgy tűnik, hogy mégis egyre többet közlekedünk. 10 év alatt negyedmillióval lett több autó – erről már Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója beszélt. A szakember egy megdöbbentő adatot is közölt, miszerint egy nap átlagosan 37 percet töltünk dugóban, ami egy munkahét egy évben. Mindez 300 milliárd forintos nemzetgazdasági kárt jelent évente, amit az autós forgalom csökkentésével meg lehetne spórolni. Jelenleg Budapesten tízből hatan utaznak tömegközlekedéssel, míg az agglomerációkban tízből mindössze hárman.

A következő 20 évben új vonalak és megállók, sűrűbb menetrend, korszerűbb, akár Budapesten belüli közlekedésre is alkalmas vonatok közlekedhetnek az agglomerációból a fővárosba.

Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

A legfontosabb célok:

• Óránként legalább 4 vonat induljon az agglomerációból Budapestre

• Ezekkel legalább 3 metróval legyen elérhető közvetlenül

• Mindezt egyetlen bérlettel vagy jeggyel lehessen igénybe venni

A fejlesztés várt eredményei számokban

  • 115 ezer személygépkocsiról vonatra váltó utasforgalom

  • Napi 15 perc megtakarítás utasonként

  • 200 hektár vasúti terület rehabilitációja

  • 20 perc alatt elérhető a reptér a belvárosból

  • 16 db új vasúti megálló
  • Leendő vasútállomás a Népligetnél (Fotó: Facebook)

     





    Top hírek







    Hírlevél-feliratkozás