Eljárást indított a fogyasztóvédelmi hatóság egy online webáruház ellen, miután jeleztük nekik, hogy több olvasónk is átverés áldozata lett. A legtöbben teljesen más kabátot kaptak, mint amilyet megrendeltek, reklamálni pedig egy olyan srácnál lehetett, akinek semmi köze a céghez. Zoltán és a vásárlók felháborodva nyilatkoztak a Metropolnak.
Egy elég érdekes ügybe kavarodtam bele, így az év elején - kezdte a Metropolnak a 31 éves Zoltán.
-Felhívott egy nő, aki közölte, hogy rossz kabátot küldtem neki, és szeretné kicseréltetni. Jeleztem neki, hogy szerintem ez téves lesz, még csak nem is hallottam erről a webáruházról, majd letettük. Pár órával később újabb hívás érkezett, egy másik nő telefonált tűpontosan ugyanezzel a problémával. Összesen már öt hívást kaptam, felháborítónak tartom ezt az egészet! - mondta dühösen a budapesti férfi.
Lapunk felkereste a pórul járt vásárlókat is, akik hiába írtak a cégnek e-mailben és Facebookon is, sehonnan nem kaptak választ.
-A párom ajándékba rendelt nekem egy kabátot, de óriási csalódás ért, amikor kibontottam a csomagot, mert egy olyan termék volt benne, amilyet soha nem vennék fel. 14 ezer forintot fizetettünk a futárnak készpénzzel, és most fogalmunk sincs, hogyan érjük utol a céget - mesélte a 22 éves Kalmár Barbara.
Egy másik nőnél nemcsak a termék, de még a méret sem stimmelt.
-Egy szürke kabátot szerettem volna, de egy feketét kaptam, ráadásul három számmal nagyobbat. A Facebook dobta fel nekem ezt a webshopot, és rögtön rendeltem. Utólag már bánom - panaszkodott az 57 éves Éva, aki szintén közel 14 ezer forintot fizetett.
A www.eshop-gyorsan.hu/4h8o46ni weboldallal kapcsolatos problémákat jeleztük az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak, akik ezt követően megtették a szükséges jogi lépéseket.
–A tárca Internet Laboratóriuma elvégezte a kereskedő próbavásárlással egybekötött ellenőrzését. Az eredmények alapján, a feltárt jogsértések miatt fogyasztóvédelmi hatósági eljárás indul. A labor a próbavásárlás során azt tapasztalta, hogy a kiválasztott termék ára folyamatosan változik, míg a főlapon 7 900 forint volt, a méret megjelölése után 9 900 forintra emelkedett, és a megrendelés következő lépésével ezen felül jelent meg a szállítási költség. A visszaigazolás egy ingyenesen létrehozott e-mail címről érkezett, nem tartalmazott cégadatokat. Csak készpénzzel lehetett fizetni a futárnál, és a csomag feladójaként sem jelent meg cégnév. A megérkezett termék egyáltalán nem úgy nézett ki, mint a honlapon feltüntetett fotón, a mérete sem a kiválasztott volt - sorolták az ellenőrzés során kiderülő jogsértéseket.
Ha ezeket az intőjeleket nem vesszük észre, akkor könnyen csalás áldozataivá válhatunk. Ha ez mégis megtörténik, akkor vásárlóként a fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró lakóhelyük szerinti kormányhivatalhoz és a megyei, fővárosi békéltető testülethez fordulhatunk, de a rendőrségen is érdemes bejelentést tenni.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre