A BKV már megkötötte a kamu (offshore) céggel a buszbérlési szerződést, derül ki egy a Magyar Nemzethez eljutott dokumentumból.
Ezért is értelmezhetetlen Karácsony Gergely azon kijelentése, hogy „a BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel”. Felmerül a kérdés, hogy a főpolgármester nincs tájékoztatva a fővárosi cégek szerződéskötéseiről vagy egy újabb kommunikációs trükkel próbálja félrevezetni a közvéleményt és kimosdatni a fővárost a korrupciógyanús busztenderrel kapcsolatban - írja a Magyar Nemzet.
Dokumentum igazolja, hogy a BKV október 28-án megkötötte a kamucéggel a buszbérlési szerződést, ráadásul kiderült: a cégnek nincsenek is bérelhető buszai. Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon úgy reagált „A BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak.„ A főpolgármester posztjából kiderül, hogy Karácsonynak vagy nincs tudomása arról, hogy a fővárosi cégekben milyen szerződések köttetnek vagy tudja, de szándékosan félrebeszél.
– Melyik állítás az igaz? Főpolgármester, még egyszer, szó szerint: “A BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak.” Ehhez képest itt az aláírt szerződés.Valaki hazudik… – írta az államtitkár.
Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja videóüzenetben üzent a főpolgármesternek.
– A BKV buszbérlési pályázata kezd tragikomédiába fordulni, már a baloldali portálok is elismerik és kamucégként nevezik a győztes pályázót amelyről most kiderült, hogy nem képes határidőre leszállítani a buszokat, ugyanis egyáltalán nincs is neki – hívta fel a figyelmet videóüzenetében Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja. A közlekedési szakpolitikus szerint joggal merül fel a kérdés: hogyan pályázhatott, de még inkább a BKV hogyan szerződhetett buszbérlésre egy olyan céggel, melynek nincsenek is buszai? Vajon a BKV hozzájárul -e a kamucég álságos határidő módosítási kérelméhez, miközben ezeknek a buszoknak Budapest útjait kellene járnia?
https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1651438975028559
A BKV Zrt. a legkedvezőbbnek a frissen alapított cég ajánlatát találta, így ezzel a társasággal kötötte meg a bérleti szerződést, melynek összértéke az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján nettó 342,72 millió forint. Az ügy további érdekessége, hogy a CR-Facilities többségi tulajdonosa ugyanis egy egy ciprusi székhellyel bíró offshore-cég, az Agrina Holdings tulajdonában van. Az ügyben pedig Leisztinger Tamás üzletemberhez köthető személyek neve is felmerül. Leisztinger Tüttő Kata szocialista főpolgármester-helyettes volt élettársa.
A BKV még április utolsó napjaiban, 28-án írt ki közbeszerzési eljárást használt, dízelüzemű alacsonypadlós, csuklós autóbuszok bérlésére. A kiírás szerint 6 darab, legfeljebb 12 éves légkondicionált, EURO IV-es környezetvédelmi besorolásnál nem rosszabb osztályú autóbuszt bérelne 12 hónapra a fővárosi közlekedési vállalat.
https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=426400238376725
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre