Hiába a tiltakozások: az útburkolati jelzések felfestésével véglegesítették a Nagykörút egyes szakaszain a kerékpárosok járdára terelését. Bár a budapestiek többsége balesetveszélyesnek tartja ezt a fajta megoldás, még is úgy néz ki, alkalmazkodniuk kell a közlekedőknek.
Mit sem sejtő, megszokásból közlekedő gyalogosok, olykor száguldozó, a járókelők útját keresztező kerékpárosok. Erre kell számítania annak, aki a Baross utca és a Rákóczi tér közötti szakaszon közlekedik. A napokban ugyanis véglegesítették a kerékpárosok járdára történő terelését. Hiába emeltek hangot a budapestiek nem tetszésüknek, miszerint ez a megoldás balesetveszélyes, hétvégén mégis felfestésre került a piros útburkolati sávjelzés. Tény a piros sávkitöltés jobban szemet szúr az arra közlekedőknek, de a Metropol munkatársa, így is látott olyan szituációt, amikor csak a szerencsén múlt, hogy az elmélázó gyalogos és a nagyobb sebességgel haladó kerékpáros nem ütközött össze. A Krúdy Gyula utca sarkán a két zebra találkozását vágja át a kerékpársáv, amely az úttestről vezet fel a járdára. A gyalogosoknak meghagyott „várakozási rész” a kerékpársáv miatt olyan keskenyre sikeredett, hogy félő, a jövőben baleseti gócpont lehet. Fokozott figyelemmel közlekedjünk ezen a szakaszon!
A felfestésről Karácsony Gergely főpolgármester is elismerte, hogy „nem ideális”. Posztjából kiderült, hogy összesen 350 méteren kellett felvezetni a kerékpársávokat a járdára. Korábban a Metropolllal a Magyar Kerékpárosklub és a Magyar Autóklub is azt közölte, hogy tiltakoznak az új megoldás ellen. Mint ismert a főváros vezetése még tavasszal festett fel kerékpársávokat a nagykörúton és szerte a városban. Mindez hatalmas dugókat okozott a városban, az iskolakezdésre tarthatatlanná vált a helyzet. Ezután született a fenti megoldás, ami, ha lehet csak tetézte a bajt.
– Nekem szemetszúrt egyből, hogy kerékpáros közlekedésre is kell számítani a járdán, így ezzel nincs gond. Itt az a fontos, hogy kölcsönösen figyeljenek egymásra a gyalogosok meg a biciklisek. Sajnos sokszor száguldoznak a rolleresek meg a biciklisek és ez nagyon balesetveszélyes – mondta Judit.
– Sok helyen balesetveszélyes ez a megoldás. Keskenyek a gyalogos részek a zebra és a kerékpáros út között. Ha erre jár egy vak ember, nem fogja érzékelni, hogy kerékpársáv keresztezi az útját. Ilyen esetben úgy gondolom mindenkire kellene gondolni. Véleményem szerint egy korlát megoldaná a problémát – mondta Marika.
– Személy szerint jobb döntésnek tartottam az úttestre felfestett kerékpársávot. Bár hozzá kell tenni az autósok szempontjából az sem a legjobb megoldás. Sajnos a körút sajátos adottságai kevésbé teszik lehetővé az efféle megoldásokat – mondta Dávid.
[most_read_articles]
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre