A legendás televíziós elárulta, mivel tarja fitten magát 92 éves korában. Vitray Tamás arról is mesélt, hogy kisgyermekként mennyire ódzkodott a szerepléstől.
Vitray Tamás a fiatalos lendületéről, valamint a munkájához fűződő viszonyáról is mesélt a Retro Rádió Sztársáv című műsorában. A magyar televíziózás élő legendája gyermekkoráról is nyilatkozott, és az operával való első találkozását is felelevenítette.
„Reggel tornázom, ötvenpercnyit. Benne a futópaddal” – leplezte le szűnni nem tudó lendületének titkát a legendás tévés, aki elárulta, hogy gyermekkorában teherként élte meg a szerepléseket, egészen addig, amíg minden szem rá nem szegeződött.
Ha visszanézek óvodás- és kisiskoláskoromra, hogy utáltam szerepelni, de ha már kellett, elfelejtettem a velejáró zavart. Ezt nem akkor állapítottam meg, csak visszaemlékezve. Még korábban, sok évvel ezelőtt az óvó nénim – akivel szemben laktam sokáig, már tévés koromban – azt mondta, hogy „már lehetett rajtad látni”. Holott én azt hittem, hogy mindig elbújok, csak ne kelljen szerepelni
– mesélte Vitray Tamás, aki a zenéhez fűződő viszonyáról is mesélt egy kedves történetet.
„Az én nagyapám 40 évet töltött a Vígszínházban, a nézőtéren. Ő volt a nézőtériek, a ruhatárosok, jegyszedők főnöke. Én, a kis dagadt, 4, 5, 6 éves kisfiú sokat jártam a Vígszínházban. Akkor a zenés darabokat fújtam, jószerivel a tükör előtt állva, természetesen. Fekete Péternek a nótáit néha még most is, ha hallom, eszembe jut, és akkor a környezetem jót röhög rajtam, mert eléneklem” – nevetett a 92 éves Vitray Tamás. A Kossuth-díjas magyar újságíró ezt követően elmondta azt is, mely opera volt rá akkora hatással, hogy a műfaj rajongója lett, már kisgyermekként.
Aztán jött egy fordulat, mikor a zene kezdett érdekelni. A véletlen játszott ebben szerepet, nem volt a családi hátteremben ilyenfajta különösebb érdeklődés. Ami azt illeti, családi hátterem sem nagyon volt már addigra. A lényeget illetően: véletlenül eljutottam az Operába. Hogy mennyire nem értettem az egészet, abból kisejlik talán, hogy a barátom édesanyjánál találkoztam a barátommal, aki osztálytársam volt. Vasárnap délelőtt volt, és [az anya] szeretett volna szabadon otthon maradni, mert jött az udvarlója, fiatal özvegyasszony volt. Azt mondta, hogy „miért nem mentek az Operába, mit ültök itt, bent”. Nem tudtam, nekem az opera az az operációval volt egy helyen a szótárban. Elmentünk, nem volt jegy. Mondta a néni, hogy menjünk a másik oldalra, az elővételihez, és vegyünk a hétre magunknak jegyet. Vettünk jegyet a Faustra. Nem kell magyaráznom, hogy semmit nem tudtam róla, mint előzmény. Megnéztem a Faustot, végigálltam a darabot, mert a harmadik emelet, jobb oldal, zártszék, harmadik sor és negyedik sor volt 2,50 [forint], a legolcsóbb. Onnan nem lehet látni, csak a színpad túlsó sarkát, ha ülsz. Tehát fel kellett állni. Innentől indult az én mániám az opera és a koncertzene iránt, amit általában komolyzenének mondanak, pedig annak egy jelentős része a maga idején mint tánczene valósult meg
– emlékezett vissza a magyar televíziózás ikonja, aki azt is elárulta, mivel foglalatoskodik manapság.
Dolgozom. Csinálom a műsoromat, azt a bizonyos Csak ülök, csak azért is. Amiben benne van ugye a címében is a dac, hogy ilyen vén majom és nem bírja abbahagyni
– mondta Vitray Tamás a Retro Rádió Sztársáv című műsorában, aki a műsorvezető, DJ Dominique kérdésére – miszerint volt-e a tévés legendának olyan érzése, hogy abba kellene hagynia – így válaszolt:
„Ha volt, nagyon hamar elűztem”.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre