
Vérlázító AI-videóval próbálja lejáratni a Tisza a Fideszt
A 2026-os választási kampány minden eddiginél aljasabb baloldali módszereket hoz.
A főváros meghatározó elemei a Duna-hidak, de nem csak esztétikailag, hanem a városi közlekedést is befolyásolja az állapotuk. A hidak állapotfelmérést kezdték el a BP Műhely szakértői, most két hidat elemeztek ki.
A hidak nemcsak városképi ékkövek, hanem a főváros közlekedésének ütőerei is. A hidak állapota nagyon eltérő. a BP Műhely szakértői a tél közeledtével, arra voltak kíváncsiak, hogy a fagyokat hogy fogják viselni. Elöző alkalommal három nagy Duna-hidat vettek górcső alá, most két másikat is kielemeztek.

Az Erzsébet híd újjáépítése a II. világháború után, 1961 és 1964 között zajlott, modern függőhídként, az eredeti alapokra építve, de korszerű szerkezeti megoldásokkal. Eredetileg irányonként két forgalmi sávval és középen villamospályával rendelkezett. A villamosok dinamikus terhelése miatt azonban a pályalemezek repedezni kezdtek, ezért a metróvonal elkészültével megszüntették a villamosforgalmat a hidon. Megtudtuk: az évtizedek során több nagyobb felújításon is átesett a híd: 1985-ben, 1990-ben, 1992-ben, 1997-ben, 1998-ban és 2001-ben is végeztek rajta műszaki korszerűsítéseket, többek között dilatációs cserét, korlát- és járdaátalakítást, kábelvizsgálatokat és új mázolásokat.
A legutóbbi beavatkozás 2018–2020 között történt, amikor a fővárosi hőgyűrű részeként távhővezetéket szereltek a híd aljára. Egyes szakértők szerint emiatt a jelenlegi szerkezet már nem lenne alkalmas villamospálya viselésére. Tehát jelenleg az Erzsébet híd alapvetően jó állapotban van, csak kisebb javításokat igényel, például a kábelvégek korrózióvédelmét és a kopóréteg cseréjét.
Összértékelés: 10/8
A Szabadság híd eredeti neve Ferenc József híd volt, 1896-ban készült el, a millenniumi ünnepségek idején. A II. világháborúban súlyosan megsérült, de 1946 augusztusára már helyreállították, így ez volt az első újjáépített Duna-híd Budapesten. A legutóbbi nagyfelújítás 2007 és 2009 között történt. Az átkelőt 15 hónapra lezárták, a munkálatok során megerősítették az acélszerkezetet és a vasbeton pályákat, felújították a pilléreket, a hídfőket, a járdát és a villamospályát, valamint kiépítették a díszkivilágítást is.

Most a híd szerkezete stabil, jó műszaki állapotban van. A közeljövőben csak kisebb korrózióvédelmi és saruigazítási munkák szükségesek.
Összértékelés: 10/9
A szakértők megállapították: mindkét vizsgált híd szerkezeti szempontból biztonságos és jól karbantartott. Az Erzsébet híd esetében a jövőben várható néhány kisebb felújítás, míg a Szabadság híd a legutóbbi rekonstrukció óta az egyik legjobb állapotú Duna-hídnak számít.
Nem minden budapesti híd van ilyen jó állapotban. Három állapota is aggasztó, ime a videó:

A 2026-os választási kampány minden eddiginél aljasabb baloldali módszereket hoz.

A bringasztráda megépítése újra napirendre került.

Elmondták az Orbán-kormány tagjai: ez az amerikai látogatás célja.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.