RETRO RÁDIÓ

Fitt tippek, mielőtt beütnek a mínuszok





Az őszi még kedvez a szabadtéri edzéseknek, hiszen ilyenkor nagyon friss a levegő és rétegesen öltözködve kellemes a kinti sport. Érdemes azonban felkészülni a változó időjárási viszonyokra.



Megosztás
Szerző: metropol
2022.11.09. 16:00
Edzés a szabadban

A természet ősszel csodálatos színekben pompázik, a kondiparkok és az erdei edzőpályák talán ilyenkor a leghangulatosabbak. Nem beszélve arról, hogy egy jó kirándulás vagy szervezett túra kis is válthatja az edzőtermi mozgást.

Válasszuk meg jól a futás tempóját FOTÓ: SHUTTERSTOCK

Futás a szabadban

A futásnál a hangsúly a kényelmes ruhán és futócipőn kívül, az alapos bemelegítésen és a testsúlyhoz igazított, jól megválasztott tempón van. Ha a szabadban szeretnénk futni, ne túl kemény és ne túl gödrös terepet válasszunk, mert megnő az ízületek és az izmok sérülésveszélye. Ha a szabadban, a friss levegőn akarunk tornázni, gépek hiányában gumiszalagra vagy kézi súlyzóra, esetleg az udvaron, a fára erősített multifunkciós hevederre lesz szükségünk.

Új cél tavaszig

Ha most elkezdjük, még több mint 5 hónapunk van hátra addig, amíg ismét beköszönt a melegebb évszak. Ez bőven elég idő ahhoz, hogy az edzésekkel jobb formába kerüljünk. Ha kinéztünk tavaszra egy szimpatikus futóversenyt, kezdjünk bele most a felkészülésbe!

A szabadtéri kondiparkokat ilyenkor is használhatjuk FOTÓ: SHUTTERSTOCK

Mit vegyünk fel?

Jönnek a hűvös napok, ezért a hidegebb időben vegyünk fel egyel több réteget, vagy válasszunk vastagabb ruhadarabokat. Vegyünk fel speciális aláöltözőt és tegyük el a pamut pólót, mert ha megállunk futás, mozgás közben, a nedvességet magába szívó pamut a párolgással azonnal elkezdi a hőelvonást, ami megfázáshoz vezethet. A sapka is nélkülözhetetlen a hideg időben való futásnál, mivel testünk hőleadásának jelentős része a fejen keresztül történik.

A sötétre is figyeljünk oda

Mielőtt belevetjük magunkat a futásba, keressünk olyan helyet, ahol biztosan nem tévedünk el a sötétben. Ezenkívül az sem baj, ha valaki tud róla, hogy futni megyünk. A mobilt vigyük magunkkal, hiszen nem csak a futózenék „adagolásában”, hanem a segítségkéréshez is jól jöhet. Mivel hamarabb sötétedik, fontos, hogy viseljünk valami fényvisszaverőt. Ez lehet csuklópánt, mellény, de egy kislámpa is jó megoldás. Ha lehet, inkább kivilágított helyeken fussunk, kerüljük a túl sötét városrészeket.

A bemelegítést soha ne hagyjuk ki FOTÓ: SHUTTERSTOCK

Adjuk meg az izmainknak, ami jár

Hűvös időben is fontos a bemelegítés, ugyanis, ha nem mozgatjuk meg elég alaposan az izmainkat, sérüléseket szenvedhetünk. Alaposan mozgassunk át minden izmot, és ez tartson legalább 15 percig. Az edzés után pedig ne feledkezzünk meg a nyújtásról sem, de a nyújtógyakorlatokat elvégezhetjük a meleg szobában is a mozgást követően.





Ezeket olvastad már?
Idén korábban indul az allergiaszezon – Ez az oka

Idén korábban indul az allergiaszezon – Ez az oka

Vigyázz, ezek az ételek betegíthetnek meg karácsonykor

Vigyázz, ezek az ételek betegíthetnek meg karácsonykor

Ha eddig utáltál sportolni, ezek után biztos elkezdesz mozogni

Ha eddig utáltál sportolni, ezek után biztos elkezdesz mozogni

 A rozmaring csodát tesz a testtel, kívül-belül

A rozmaring csodát tesz a testtel, kívül-belül

Top hírek

vírus

Mi az RSV vírus?

Főleg a kisgyermekeket és az időseket támadja meg, tünetei hasonlóak, mint az influenzáé és a Covid–19-é.



Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás