
Név nélkül nyilatkozott a lottónyertes: még a családjának sem szólt, hogy milliomossá vált!
A 77 éves nő milliárdokat nyert, de a kilétét még titkolja.
Szabó József taxisofőr 1988 óta szállít utasokat, de elmondása szerint ilyen káoszt még soha nem látott pályafutása során. Mindig voltak útfelújítások, illetve olyan időszakok, amikor a város jobban bedugul, de az idei nyár messze felülmúlja az eddigieket. Taxisofőröket kérdeztünk, hogy ők hogyan bírják a budapesti gigadugókat, illetve hogyan reagálnak az utasok.
Teljesen ki vannak akadva a budapesti taxisofőrök a gigadugók miatt, amik az utóbbi hetekben teljesen ellehetetlenítik a főváros közlekedését. Hiába kezdődött el a nyári szünet, a forgalom semmit nem enyhült, sőt sokak szerint csak még rosszabb lett. A sofőrök szerint három-négyszeresére nőtt a menetidő, ami egyenesen nonszensz. Lehetetlen kiszámítani, hogy pontosan mikor érnek oda a címre és ezt már az utasok is egyre nehezebben viselik. Főleg, hogy a dugóban ücsörögve ugyanúgy ketyeg a taxióra. Taxisofőrök meséltek nekünk arról, hogy hogyan befolyásolja őket Karácsonyék legújabb baklövése.
Csorbai Nikolett az egyik legismertebb taxitársaságnál dolgozik sofőrként. Szerinte akkor kezdett megbénulni Budapest közlekedése, amikor lekerültek azok a bizonyos "KariGeri-karók", vagyis azok a zöld forgalomterelő oszlopok, amik a biciklisávot védik az autós forgalomtól. Csakhogy ezek miatt az oszlopok miatt minden megkülönböztető jelzéssel ellátott gépjármű beszorul az araszoló autók közé, így a mentők, a rendőrautók és a taxi is. Hasonlóan vélekedik Galgoczi Ádám taxisofőr is:
Ez akkor kezdődött amikor a Tarlós úr le lett váltva, jött a Karácsony Gergely helyette és elkezdte bevezetni a körúton ezeket az egysávosításokat, illetve a bicikli útvonalak felfestését. Azelőtt a Ferenc körúton is volt buszsávunk, azóta meg ilyen műanyag oszlopok lettek kihelyezve
– nyilatkozta a Metropolnak.
Jelen pillanatban vannak olyan idősávok, amikor gyakorlatilag lehetetlen haladni. Ez abban az esetben sem jó, amikor utassal van a sofőr, illetve akkor sem, amikor utas nélkül mennek a címre. Nagyon sokan már az út közepénél azt választják, hogy inkább kiszállnak az autóból és lesétálják a hátralévő távot, vagy inkább villamosra szállnak, minthogy üljenek az autóban. Szabó József szerint az utasok nagy része elképedve nézi ezt a totál káoszt, csakúgy, mint ő maga:
Én 37 éve taxizom, de ilyen káoszt még ebben a városban nem láttam, mint most. Semmi értelme nincs ennek a pesti alsó rakpart lezárásnak. Ki az a hülye, aki elmegy oda biciklizni meg sétálni a 40 fokban, ahol egy fa nincs?
József azt is hozzátette, hogy senkit nem ismer, aki szerint jó ötlet volt lezárni a rakpartot, hogy ott sétáljanak az emberek. Sőt, a Margit- vagy a Lánchídról szokták is nézni utasaival a rakpartot és meg szokták jegyezni egymás között, hogy két embert sem lehet látni a rakparton sétálgatni. Nem értik, hogy minek akkor a lezárás.
"Ennek a főpolgármesternek halvány gőze nincs a városvezetésről, halvány gőze nincs, hogy mi érez az autós, mert ugye neki 8 nekifutásra sem sikerült jogosítványt szereznie"
– vélekedik József.
Varga Andor taxisofőr is kifejtette a véleményét. Szerinte régebben nem volt ilyen, de most már simán kialakulnak komoly dugók a hétvégén is. A kialakult helyzet mindenkinek kényelmetlen: a sofőrök kevesebb utast tudnak szállítani, és az utas is többet fizet, hiszen a taxióra a dugóban is ketyeg. Sőt, van amikor egyszerűen nem lehet megközelíteni a címet, mert annyi idő lenne odajutni, hogy azt senki nem várja ki.
Nikolett hozzátette azt is, hogy minden taxisofőr azt várta, hogy a nyár turistákkal lesz tele és mivel nincs iskola, fognak tudni rendesen haladni. Ezzel szemben azt veszik észre, hogy az esti órákban sem gördülékeny már a közlekedés. Szerinte a tavalyi nyár jó volt a közlekedés szempontjából, de az idei fényévekre marad tőle. A problémát ő abban látja, hogy minden építkezést egyszerre kezdtek el csinálni és nem lehet őket semerről kikerülni. Az építkezések ugyanis az eddig jól bejáratott kerülőutakat is megbénítják.
Nikolett szerint háromszorosával nőtt meg a menetidő, de van amikor többel is. Ami régebben 5 perc volt, az most már 40.
Mostanában már az Üllői út felé tartva majdnem Vecsésnél áll a sor vége, amiért egy sávba kell mindenkinek besorolnia.
"Azt a visszajelzést kaptam, hogy más fővárosokban jobban meg van oldva a repülőtéri bevezető, és lehet is haladni. De városon belül is szokták mondani a turisták, például a körúton, vagy most esetleg a Margit-hídon is lezárás van, meglepődötten fogadják ezeket a dolgokat" – mondta Nikolett.
Abban mindannyian egyetértenek, hogy a Karácsonyék elhibázott döntései vezetett ide. Nem szabadott volna hirtelen, mindenhol egyszerre építkezésbe kezdeni. "Inkább egy városrészre kellene fókuszálni és akkor ott végezni, nem pedig így, mindenhol egyszerre nekiesni" – zárta mondandóját Andor.
A Lánchíd továbbra is el van zárva a forgalom elől, felújítás zajlik az Árpád-hídnál, a Margit-hídnál, de a 4-es, 6-os villamos sínpályáját is felszedték, így egy szakaszon pótlóbuszok közlekednek, tovább duzzasztva ezzel a főváros forgalmát. És ha mindez nem lett volna elég, Karácsony Gergely meg tudta még fejelni a kialakult helyzetet: úgy döntött, hogy hétköznaponként is lezárja a pesti alsó rakpartot, hogy piknikezni és sétálgatni tudjanak ott a budapestiek. A gigadugóknak mindenki megissza a levét: amellett, hogy Budapest szén-monoxid felhőben úszik a dugókban araszoló autók miatt, a munkába igyekvőknek is jóval korábban kell elindulniuk, de a taxisok és utasaik is szenvednek az elhibázott döntések miatt.
A 77 éves nő milliárdokat nyert, de a kilétét még titkolja.
Rosszul indul a hét.
Az elképesztő érték komoly gazdasági kockázatokat is rejt.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.