
Tragédia, ami a világ legmagányosabb emberével történt!
Senki nem gondolta volna, hogy létezik ilyen.
A XII. kerületben nem csak az önkormányzat előtt van életveszélyes zebra. Budapest „legnyugodtabb” negyede most egy másik, még veszélyesebb kereszteződés miatt forrong.
A Németvölgyi út Szalánci utca kereszteződésénél az „S” kanyar miatt az autósok által beláthatatlan az út. Ugyanúgy, mint az előző esetben, egy apró változtatással elkerülhető lenne az életveszély. A gyalogosok a közeledő autókat nem látják, ráadásul a zebrát az „S” kanyar kellős közepébe tették! 30-as sebességjelző táblák vannak, legutóbb megerősítették a záróvonalakat is, az úttestre is felfestették a sebességkorlátozás jeleket. Mindez azonban semmit sem ér.
Nem működik az egész, láttam személyesen is balesetet, gyerekeket is ütötték el, mert rohannak lefelé az iskolából. »S« kanyar van, emiatt rosszul belátható, leraktak egy járdaszigetet, felfestést, de semmit nem segít. Ide lámpa kellene!
– nyilatkozta az itt élő Zoltán a Metropolnak.
A zebrától nem messze, feljebb van a Tamási Áron Általános Iskola és Gimnázium, lejjebb az út másik oldalán az 59-es villamos jár. Ez egy életveszélyes kombináció egy ilyen gyalogátkelőhellyel. Az autók a sebességkorlátozást nem tartják be. A gyerekek meghallják a villamost és rohanni kezdenek lefelé az emelkedőn. És kész a baj...
Itt lakom közvetlenül a kereszteződés mellett. Saját szememmel láttam több balesetet. Olyan gyakran jár a mentő, hogy néha aludni sem tudunk
– mondja Gábor a Metropolnak.
Hosszú évek óta látom a baleseteket. Ez az útvonal az iskolások útvonala. A gyalogátkelőhely rossz helyen van. Át kellene tenni. Az iskola felőli oldalra korlátot kellene tenni. A villamossín elé pedig sorompót. Tehát lenne megoldás rá, biztos vannak okos közlekedésmérnökök, meg szakemberek, mégsem csinálnak semmit. Gyerekek mellett nyugdíjasokat is ütnek el
– mondja Péter, aki több balesetről is beszámol. Az idősebb emberek még kevésbé tudnak figyelni, ráadásul egy vészhelyzetnél könnyebben leblokkolnak, nem tudnak elugrani.
A múltkor az egyik balesetben az autó félrerántotta a kormányt, de későn, elsodorta a gyalogost, és az útjelző táblák oszlopait is kidöntötte
– jegyzi meg Péter.
Tehát a középsziget, a 30 km/h-s sebességkorlátozás, és lassító burkolati jelek – hiába festettek fel harántcsíkokat is –, a fokozott fényvisszaverő képességű, sárga kerettel ellátott gyalogátkelőhelyet jelző táblák mind semmit nem érnek.
Megkeresésünkre a Budapest Közút azt közölte, hogy 2014-ben szüntették meg az érintett gyalogátkelőhelynél a jelzőlámpát. „A lámpa leszerelésével egy időben a gyalogosok biztonságos átkelését több megoldással is segítettük. Elsőként középszigetet építettünk, emellett 30 km/h-s sebességkorlátozást vezettünk be mindkét irányból, és lassító burkolati jeleket (harántcsíkokat) is felfestettünk. A gyalogátkelőhelyet jelző táblákat a középszigeten is megismételtük, és fokozott fényvisszaverő képességű, sárga kerettel láttuk el őket, hogy még feltűnőbbek legyenek. A közelmúltban ismét felülvizsgáltuk a gyalogátkelőhely forgalmi rendjét, hogy tovább javítsuk a gyalogosok észlelhetőségét és ezen keresztül a biztonságos közlekedést. Ennek érdekében meghosszabbítottuk a parkolási tilalom és a sávelhúzás hosszát a Németvölgyi út Farkasréti temető felé vezető oldalán. Így már akár 60 méteres távolságból is jól láthatók az átkelők, és a kopottabb burkolati jeleket is felújítottuk. Véleményünk szerint a gyalogátkelőhely kialakítása nemcsak minden jelenleg érvényben lévő műszaki előírásnak megfelel, de biztonságosan használható minden közlekedő számára a KRESZ szabályainak betartása esetén” – írják. Sajnos éppen a parkolási tilalom működik a legkevésbé. A parkoló autóktól az útszakasz még mindig beláthatatlan.
Senki nem gondolta volna, hogy létezik ilyen.
Magyar Péter pártja igent mond Ukrajna gyorsított uniós felvételére.
Évente 350 ezren halnak bele.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre