Egykori csehszlovák járműből épített csodát Martin. A lánctalpas jármű terveit és a munkálatok többségét saját maga végezte, több mint három év alatt született meg a Trucked Skoda.
Különös ötlet pattant ki Trenka Martin fejéből. Elhatározta, hogy olyat hoz létre, amit vélhetően előtte senki nem tett még, egy régi Skodából lánctalpas járművet épít.
A 28 éves nógrádmegyeri fiatalember két hobbiját ötvözte, amikor megálmodta a különös alkotást. Martint nagyon érdeklik a második világháborús hadi járművek, amiből szeretett volna egyet otthonra is. Mivel megvásárolni és fenntartani nagyon sok pénzbe kerül, ezért elhatározta, épít egyet. Hatalmas rajongója a farmotoros Skodáknak, így egy ilyen autó szolgált az egyedi jármű alapjául.
A csehszlovák remekműből több is van nekem itthon, így amikor kitaláltam a lánctalpast, már egyértelmű volt, hogy az alvázra egy Skoda-kasznit fogok tenni. Ilyet még senki nem épített!
– mondja büszkén a fiatalember, aki nemcsak mert nagyot álmodni, de valóra is váltotta az álmát!
2021 márciusában döntöttem el, hogy meg fogom csinálni. Három év és két hónapot vett igénybe az építése
– folytatja Martin, aki mindent egyedül készített el, csak a nehezebb elemek beemeléséhez kért segítséget.
A fiatalember magasépítő technikusként végzett, így az egyedi jármű építése nem vágott a szakmájában. Mindent fortélyt az interneten fellelhető videókból lesett el. Kezdetben szerszámai sem nagyon voltak a kivitelezéshez, mindent meg kellett vásárolnia.
Megnéztem számtalan videót, amikben lánctalpas járművek építését mutatták be. Ezek közül a tankok közül egyik sem tudta, amit én szerettem volna kihozni a Skodából, így a tervezés része is rám maradt. Olyat akartam építeni, mint az igazi lánctalpasok, és ami nemcsak kívülről hasonlít rájuk, hanem terepen is jól boldogul
– mondja büszkén Martin, aki még a jármű lánctalpát is saját maga építette meg. Egy futószalag gumiját vett alapul, erre laposvasakat erősített, hogy strapabíróvá tegye. A jó terepjáró képességét a rászerelt szögvasak segítik, melyek jól kapaszkodnak a csúszós talajon is. Az irányváltásról pedig a lánctalp belső felére erősített fülek gondoskodnak, amit botkormánnyal vezérel.
Martin még arra is gondolt, hogy lecseréli a lánctalpas szörnyeteg eredeti motorját. A közel 3 tonnás járművet egy jóval erősebb Ford dízel erőforrás könnyen mozgatja. A Tracked Skoda idén május közepén készült el, és több mint 4 millió forintot emésztett fel az építése, pedig a munkát a nógrádmegyeri fiatalember saját maga végezte.
A jármű vezetése nem egyszerű, mivel a kormánykerekét botkormányra cserélte, ugyanakkor a többi kezelőszerv megegyezik a hagyományos autókéval.
Martin a Tracked Škodával nem mehet ki a közútra, azonban erdőn-mezőn tud vele közlekedni, és szinte semmi sem jelent számára akadályt. Jelenleg autóstalálkozókra és hadi bemutatókra jár a különös járművel. Hosszabb útra még nem indult el vele, mert jelenleg a tesztidőszak zajlik, hogy kiderüljön, milyen módosításokkal lehet még tökéletesebbé tenni a Trucked Skodát.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre