Több mint nyolcezren tették tiszteletüket a Trunk Tamás által megálmodott, megrendezett és szervezett sneakereseményen a Millenárison. A Sneakerness Budapest minden előzetes várakozást felülmúlt.
Elképesztő érdeklődés kísérte a Sneakerness Budapest 2024-es rendezvényt, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy voltak, akik már a nyitás előtti napon, november 1-én letáboroztak a rendezvénynek otthont adó Millenáris előtt, mert attól tartottak, nem jutnak majd be a 6000 négyzetméteres B épületbe. Nem tévedtek nagyot, hiszen november 2-án 11 órakor már a Mammutig állt a sor. A sorban állók mind arra vártak, hogy beléphessenek a Sneakerness Budapest 2024 rendezvényre, ahol 17 ország 200 kiállítója és eladója mutatta be a nemzetközi sneaker- és streetwearkínálat krémjét.
A nyitásra felgyülemlett mintegy háromezres tömeget Jeff Staple, a PIGEON alapítója, Chase, a Culture Kicks stremingcsatorna tulajdonosa és Trunk Tamás, a rendezvény megálmodója köszöntötte a bejárati emelvényekről. Talán a rengeteg érdeklődő miatt is nevezték az eseményt Trunk Tamás vendégei a Culture Kicks, az USA-ból érkező streamerek „a világ legnagyobb, legőrültebb és legmagávalragadóbb rendezvényének”. Vagy talán azért, mert a srácok is rekordot döntöttek Budapesten: több mint 21 ezren nézték egyszerre élőben a streamjüket az eseményről, ami így összesen 2,1 millió embert ért el.
Volt is miről közvetíteni! Az esemény történelmi szenzációja, hogy magyar streetwearmárka, a SORDEO egy Jeff Staple kollaborációt droppolt az eseményen. Az első darabokat ezekből ráadásul maga Jeff Staple dedikálta a boldog vásárlóknak – még az előtt, hogy egy színpadi pódiumbeszélgetésen a sikeres márkaépítés receptjéről beszélt volna Trunk Tamás moderálása mellett. Persze a rendezvény nemcsak emiatt marad emlékezetes, hanem azért is, mert a nagyközönség testközelből megcsodálhatott egy olyan lábbelit is, aminek az értéke nem kevesebb, mint 50 ezer dollár! A nemrégiben megválasztott amerikai elnök, Donald Trump sneakerének „Friends and Family” darabjáról van szó, amelyből mindössze 50 darab készült. A sneakerről a birtokosa, Chase Young, a Culture kicks csatorna alapító tagja beszélt is egy színpadi előadás keretében.
Nem maradhattak el az olyan kollaborációs bemutatók sem, mint például a BATZ x CLOUDBOI by Dablty limitált sneaker, melyet a hazai manufaktúra droppolt közösen Trunk Tamással, aki szerint mára a Sneakerness Budapest alaposan kinőtte magát.
Ez az esemény már túllépte a sneakeresemények tematikáját. A Culture Street színpadon hazai és külföldi sneakerszemélyek, művészek, zenészek, és vállalkozók, a streetkultúra arcai beszélgetettek. A current culture keretében HazeTomika, a TikTokon ismertté vált rapper, és Lester Nowhere, Kanye West olaszországi producere is megfért egymás mellett
– mondta a Saneakerness Budapest szervezője.
A streamerekhez, azaz a Culture Kickshez óriási sorok kígyóztak, miután a magyar fiatalok és családok óriási mennyiségű cipővel érkeztek, ezek értékesítését tervezték, a srácok több száz párat fel is vásároltak ezekből, és már haza is postázták azokat Amerikába.
Apropó, Amerika! A Sneakerness Budapest 2024-re szinte a világ minden tájáról érkeztek vendégek: a teljesség igénye nélkül Svédországból, Olaszországból, de Taiwanról és Kínából is ellátogattak emiatt Budapestre. Az esemény sikere Jeff Staple Instagramján is megmutatkozott: a nemzetközi sneakervilág újabb személyiségei jelentkeztek be a jövő évi budapesti esemény látogatására, mint például a CNPTS tulajdonosa és kreatív igazgatója, de még a Shoe Surgoen, a világ legismertebb sneakercustomizálója is tiszteletét fejezte ki hozzászólásában.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre