Miskolcon pénteken hivatalosan is munkába állt félszáz járatseriff, akik a városi tömegközlekedés biztonságát erősítik. A budapesti BKK-rendészetre ezzel szemben még várni kell, ráadásul a tervezett létszámot is megfelezték.
Miskolc példát mutat: működő közlekedésrendészet van jelen a vidéki nagyvárosban. Pénteken (11. 22.) hivatalosan is szolgálatba léptek Miskolc új járatseriffjei, akiknek feladata, hogy rendet teremtsenek a helyi tömegközlekedési eszközökön. „Munkájuk folyamatos, és idővel egyre több miskolci buszon és villamoson fognak majd megjelenni a járatseriffek” – állította Tóth-Szántai József polgármester.
A járatseriffrendszer péntektől elindult Miskolc leginkább problémás tömegközlekedési járatain és vonalain. A miskolci polgármester személyesen is köszöntötte a járatseriff tagjait.
Azt a feladatot kapták Miskolc város vezetésétől, hogy rendet teremtsenek a miskolci közösségi közlekedésben, legyen rend a buszokon és a villamosokon
– mondta Tóth-Szántai József.
A seriffek a visszajelzések szerint megnyugtató biztonságérzetet adhatnak majd a miskolciaknak a tömegközlekedés közben. A tervek szerint a járatseriffek a leginkább problémás busz- és villamosvonalakon fokozott létszámban lesznek jelen.
Bár Karácsony Gergely eredetileg nem akart BKK-rendészetet és inkább abban hitt, hogy elég lenne több kamera a járatokra, Vitézy Dávid kitartott a javaslata mellett, amit végül a Fidesz–KDNP frakció támogatásával meg is szavaztak, és első ütemben 75 emberrel indul a BKK-rendészet 2025 januárjától.
Erről Vitézy Dávid közölt egy posztot hétfőn (11.18) a Facebook-oldalán:
A BKK-rendészet terve ambiciózusnak indult: Vitézy Dávid a kampányban 200 fővel kívánta felállítani a rendészeti szervezetet, amely a közlekedési eszközökön, a biztonság növelésében játszana nagy szerepet a budapestiek életében.
Azonban az ambiciózus tervek – amelyek a 200 fős rendészeti szervezetről szóltak – a fővárosi költségvetési gondok miatt alaposan megcsappantak. A BKK-rendészet mindössze 75 fővel indulhat majd el 2025 januárjában.
Pedig a BKK rendészet feladata az lenne, hogy rendet tartson a budapesti közösségi közlekedésben, fokozottan a tömegközlekedési eszközökön, mint ahogy a miskolci példa is mutatja.
Ezzel szemben Miskolc néhány hónap alatt meg tudta valósítani a saját „BKK-rendészetét”. Ugyanis a városvezetése felismerte, hogy a közlekedésrendészet nem csupán a szabályok betartatásáról szól, hanem az utazók biztonságérzetének a javításáról is.
Melyik városban lesz jobb a közlekedési biztonság? Miskolc már az élen van, Budapestnek pedig ideje lesz felgyorsítani!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre