Budapesti parkolás: már az első nap több százan aláírták a petíciót Erzsébetvárosban az autósok durva megsarcolása miatt

Hihetetlenül pörög az online aláírásgyűjtés Erzsébetvárosban. Egyre drágul a budapesti parkolás, ráadásul a lakossági is: a tiltakozással azt szeretnék elérni, hogy a baloldali kerületvezetés vonja vissza a lakossági parkolási díj drasztikus drágítását.



Megosztás
Szerző: E. ZS.
Létrehozva: 2024.10.30.
Módosítva: 2024.10.30.
Erzsébetváros Niedermüller Péter petíció parkolás

Az erzsébetvárosiak nem akarják megfizetni a baloldal kudarcos politikájának árát” – mondta Benedek Zsolt VII. kerületi fideszes képviselő. Drágul a budapesti parkolás, még a lakossági is – ezért már az első nap több százan aláírták az éves lakossági parkolási díj gigászi emelését ellenző online petíciót

Budapesti parkolás
Budapesti parkolás: folytatódik a budapesti autósok üldözése Karácsony Gergely és a szivárványkoalíciós polgármesterek irányítása alatt Fotó:  Metropol

Mint a Metropol megírta, több budapesti kerületben is az egekbe emelik az éves lakossági parkolás díját józsefvárosi mintára, ahol már egy éve az átlag tízszeresére emelték a lakosság által csak sarcnak nevezett balliberális vezetés által kivetett tarifát. Ezzel szerintük 30 százalékkal kevesebb lakossági autós váltott ki engedélyt. Most a szintén baloldali Ferencváros, a XIII. kerület és a Niedermüller Péter vezette Erzsébetváros is csatlakozott a lehúzáshoz, amivel zsíros bevételre tesznek szert az önkormányzatok. A baloldali városvezetés már döntött: az Erzsébetvárosban lakó autósoknak e szerint szinte nulláról rögtön 36 ezer forintra ugrik az éves lakossági parkolás díja az első autó esetén. A második autónál ez 72 ezer, extrém esetben már 150 ezer is lehet!

Niedermüller Péter polgármester az első autó díját 38 ezer forintra emelte Fotó: MW

Niedermüller Péter baloldali polgármester szerint a kerület „megtelt”, ezért szigorítanak és rántják le pénzzel a lakosságot annak reményében, hogy kevesebb parkoló autó marad az általa vezetett városrészben. A polgármester azt már elhallgatta, hogy mennyi parkolóhelyet szüntetett meg az elmúlt 5 évben, és tervez a közeljövőben felszámolni még. Ugyanakkor nem ez volt az egyetlen, amit nem vert nagy dobra a baloldali polgármester.

Niedermüller Péter szolgálati autóját is a kerületiek pénzéből finanszírozzák, évente közel 5 millió forintért. Ráadásul a polgármesternek ingyenesen biztosított, dedikált helye van a munkahelye előtt. De az erzsébetvárosi családokra azért 400 milliós autós »büntetőadót« vet ki ugyanezért

– ismertette videójában Benedek, a Fidesz–KDNP-s önkormányzati képviselője. 

Bár üdvözlendő, hogy a gyalogosoknak visszaadják a járdákat és zöldítenek – amiket ezután sajnos többnyire nem tartanak rendben –, de a parkolást is biztosítaniuk kellene a lakosság és a helyben adót fizető kereskedők számára Fotó:  Metropol

 

Budapesti parkolás: a rossz gazdálkodást verik le a családokon

Benedek Zsolt szerint Niedermüller kamuzik akkor, amikor azt híreszteli, hogy a kerület stabil pénzügyi téren. A kormánypárti képviselő úgy véli, az intézkedés bevezetésére valójában a kerület rossz gazdálkodása miatt volt szükség.

Benedek Zsolt szerint Niedrmüllerék pökhendi módon lerántják a lakosságot és itt még nincs vége a programnak Fotó:Hír TV

A „büntetőadó” bevezetésére azért van szükség, mert a baloldali önkormányzat az elmúlt 5 évben csődközelbe vitte a kerületet, miközben két kézzel szórták a pénzt. Jutott 50 milliós megbízás a polgármester vejéhez köthető cégeknek, milliók mentek el bukott baloldali politikusokból és újságírókból verbuvált sajtóosztályra és mindennek a tetejében, 50 milliós bírságot kapott az önkormányzat közbeszerzések kiírásának mulasztása miatt. Mindemellett egészen felháborító az a pökhendi stílus, ahogy a polgármester és a baloldali képviselők az erzsébetvárosiak orra alá dörgölték a testületi ülésen, hogy nekik nem sok pénz az a 38 ezer forint, amit az eddig ingyenes parkolásért »büntetőadóként« a kerületben élőktől akarnak bekaszálni

– hangsúlyozta a fideszes politikus, hozzátéve: a kerületiek kiakadtak az intézkedés miatt. Rengetegen megkeresték a frakciójukat, ezért döntöttek úgy, hogy online aláírásgyűjtést indítanak, amelyben azt követelik, hogy a balos városvezetés azonnal vonja vissza a parkolási díjra vonatkozó új szabályozást. A petíciót itt érheted el.

Niedermüller-labirintus: nem megy be a futár, a taxis, a szerelő...

Mint megírtuk, rengeteg szolgáltató, mint a vízvezeték-szerelők, festők, futárok és taxisok sem vesznek fel belső-erzsébetvárosi rendeléseket, ha tehetik. Hiszen az összevissza egyirányúsított utcák, illetve a nem helyiek számára a behajtási korlátozások – közkeletű nevén: a Niedermüller-labirintus – miatt nem lehet közlekedni autóval. A kijelölt áthajtási pontokon csak a lakosság és az ott dolgozók hajthatnak át, mindenki másnak külön engedély kell. A közfelháborodás egyre nagyobb, az átmenő forgalom csökkentésének módját inkorrektnek tartják a budapestiek.

A labirintusban még Niedermüller Péter is úgy elkeveredett, hogy a saját maga által kihelyeztetett behajtani tilos táblákat is figyelmen kívül hagyja és rendszeresen parkol tilosban. Olyan várakozási helyeken, ahol ő maga rakatta ki a tiltó táblákat

– ecsetelte Benedek Zsolt.

 Többen a TikTokon is felhívták a figyelmet a labirintusban történő bírságolás mértékére, hiszen az is durva.

 

 

 

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás