Ryanair botrány: személyzethiányra hivatkoznak, emiatt kellett törölni a nápolyi járatot

Több napig ragadtak Olaszországban magyar családok. Az utasok háborognak, de a Ryanair azt állítja, hogy rajtuk kívülálló okok miatt kellett törölni a gépet.



Megosztás
Szerző: KN
Létrehozva: 2024.07.20.
Ryanair repülő járat

Több, kisgyermekes magyar család 2024. 07. 13-án 22:05-kor indult volna Nápolyból Budapestre, de a járatot törölték. Az utasokat arra az egy éjszakára elszállásolták. A másnap induló járatok már beteltek, családok ragadtak több napra Olaszországban. Az utasok leginkább azt nehezményezik, hogy nem is próbáltak segíteni rajtuk, az egy éjszakai szálláson kívül ellátást nem kaptak, részletes információval sem szolgált a fapados légitársaság. A Metropol megkérdezte a Ryanairt az ügyben. 

A képünk illusztráció Fotó: Pexels

Személyzethiány miatt törtölték a járatot

„A légi forgalomirányítás Európa-szerte tapasztalható személyzethiánya okozta késések miatt a Nápolyból Budapestre tartó járat (július 13.) nem indulhatott el a nápolyi repülőtér szigorú 23:00 órai felszállási tilalma előtt, így a járat törlésre kényszerült" - közölte lapunkkal a fapados légitársaság.  

A Ryanair szerint az utasok teljes visszatérítést kapnak

Az utasok arra panaszkodtak, hogy nem kaptak megfelelő tájékoztatást és ellátást, a hazautat pedig a saját költségükön kellett kifizetniük. A másnap induló járatokra már betelt a hely, ezért napokig Olaszországban ragadtak. A légitársaság ezzel szemben azt állítja: "Az érintett utasokat e-mailben és PUSH-üzenetben értesítették és tájékoztatták arról, hogy választhatnak ingyenesen járatot, vagy teljes visszatérítést kapnak" - írták.

Elnézést kérnek

"Őszintén elnézést kérünk a járattörlésből adódó esetleges kellemetlenségekért, amelyeket az ATC-személyzet hiánya okozott Európa-szerte, amely a Ryanair ellenőrzésén kívül esik és minden Európában működő légitársaságot érint- tették hozzá. Arra nem tértek ki, miért nem gondoskodtak az utasaikról, miért nem gondoskodtak mentesítő járatról másnap. 

A kormány elfogadhatatlannak tartja

Mint azt Orbán Viktor miniszterelnök is kifejtette: a kormány elfogadhatatlannak tartja, ahogyan egyes légitársaságok az utasokkal bánnak, figyelmen kívül hagyva a nemzetközi rendelkezéseket is. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke figyelemfelhívást küldött több diszkont-légitársaság vezetőjének, Nagy Márton gazdasági miniszter pedig bekérette a a magyar repülésirányító HungaroControl vezetőjét.  A fapados légitársaságok hozzáállása a Kormányinfón is szóba került. 

A kormányhivatal várja a bejelentéseket

Hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizz Air, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban, hetekben tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán. Az ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Ha az ellenőrzés során jogsértés gyanúja merül fel, a szükséges eljárásokat a kormányhivatal megindítja az érintett légitársasággal szemben - közölte a hatóság. A kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve ezáltal az utazók nyugodt családi kikapcsolódását. A kormányhivatal arra biztatja az utasokat, forduljanak hozzá bizalommal a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén.

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás