![](https://cdn.metropol.hu/2024/06/DAU1wLkCPpilT5a3n4U1F0bd_d6PXf0rAJEwN9VNx4w/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Y5NTI1NjQ0YTk0MjQyNTRhYWVlM2E2YTJkYTViMmJi.png)
Hatalmas automata zuhant egy kisfiúra: rettegtek a szülők, hogy gyermekük nem éli túl
Sokkoló baleset történt.
„Összekötve – Pest-Buda hídtörténete” címmel nyit új kiállítást a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum május 24-től, amely – a maga 2×13 négyzetméteres alapterületével – vélhetően a világ legkisebb állandó közlekedési kiállítása. A tárlat, amely a Szabadság híd pesti hídfőjének északi vámszedőházában kapott helyet, bemutatja a Szabadság híd és a vámszedés történetét, továbbá betekintést ad a budapesti hidak múltjába magyar és angol nyelven.
Az idén 125 éves Közlekedési Múzeumnak „Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben” c. időszaki tárlata mellett, amely az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában tekinthető meg októberig, lehetősége adódott új tárlatot nyitni a belvárosi vámszedőházban is.
A Dunán való átkelésért 1703-tól a városok – így Pest és Buda is – vámot szedhettek. A vámot, amelyet 1849-től a Lánchídtársaság, majd 1870-től az állam szedett, a hidakon a vámszedőházakban kellett befizetni. E célból épültek a Szabadság híd vámszedőházai is a híddal egy időben 1896-ban, ahol nemcsak vámot szedtek, de a hídfenntartás egyéb feladataira is használták. Az 1918 előtti budapesti közúti hidak mindegyikéhez épült vámszedőház, azonban a II. világháborút követően csak a Szabadság híd vámszedőházai maradtak fenn.
Az „Összekötve – Pest-Buda hídtörténete” c. kiállítás május 24-től ingyenesen megtekinthető a hét minden napján 10 és 18 óra között, magyar és angol nyelven.
××
Sokkoló baleset történt.
Hathavi csúszás után sem költözhetnek vissza a bérlők.
A szomszédoknak lett gyanús a lakásból terjengő szag.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre