„Melyik megállót javasolja felszállásra?” – kérdezte Karácsonytól Szentkirályi az elmaradt villamosvonallal kapcsolatban
A Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje szerint Karácsony Gergely hazugságot hazugsággal palástol, a pesti fonódó villamosvonalat sem valósította meg. A „csődpolgármester” egy pár méteres sínpárral büszkélkedik.
Óriási közlekedésfejlesztéssel büszkélkedett négy év után Karácsony Gergely, aki bruttó néhány méternyi, egy kanyarnyi sínpárt fektetett le a Haller utca–Soroksári út kereszteződésében. A „csődpolgármester” saját beruházásaként emlegetett pesti fonódó első eleme, szerinte ezzel elkészült, amit neki hála a budapestiek „már” láthatnak is. A baloldali városvezető még 2019-ben ígérte meg, hogy bővíti a villamoshálózatot és létrehozza a pesti fonódót de csak a közelmúltban vette a fáradtságot a rövidke szakasz megépítésére, ami az eredeti, – Tarlós István idejében megálmodott –, komplex tervektől annyira távol áll, hogy szinte nem is látszik. Az esetre Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje hívta fel a figyelmet videójában, amelyben azt kérdezi: „Főpolgármester úr, melyik megállót ajánlja a felszállásra?”
Szentkirályi Alexandra először a Kamuméterben hozta szóba a pesti fonódó villamosvonal megépítésének hiányát Fotó: Balogh Zoltán
Szentkirályi úgy véli: „Karácsony Gergely nem ismer lehetetlent, hazugságait újabb hazugsággal palástolja”.
Korábban bemutattam Karácsony egyik legnagyobb kamuját, a pesti fonódót befejezését, amit 5 évvel ezelőtt ígért és azóta sem sikerült megcsinálni. A Deák Ferenc teret, ma nem köti össze villamossín a Lehel térrel. Pont. Válaszul azzal a néhány méteres sínkanyarral izmozik, amit a Haller utca–Soroksári út kereszteződésénél fektettek le. A gond az, hogy azt is mi terveztük meg, adtuk rá a pénzt és készítettük elő Tarlós Istvánnal. Neki csak befejeznie kellett. Ezt tudja felmutatni Karácsony Gergely, ez a befejezett kanyar az ő összes kötött pályás fejlesztése 5 év alatt. Ha vicces kedvében lesz főpolgármester úr, majd mondja meg hány ropi hosszúságú?
– jegyezte meg Szentkirályi, hozzátéve, hogy Tarlós Istvánnal ők 6 km új sínpárt fektettek le a városban.
Nincs új metró-, sem villamosvonal
Karácsony Gergely a pesti fonódó villamoshálózat fejlesztés mellett, vasútvonalakat, metróhosszabbítást, közlekedési alapjövedelem növelést/korrekciót, illetve nem utolsósorban Budára trolibuszokat is ígért 2019-ben, de láthatóan egy tűt nem tett arrébb ezekben a kérdésekben sem, mert nem történt semmi ciklusában. Így „érdekes színfoltként” hatott, amikor korábbi ígéreteit 2024-ben újra belengette kampányígéretként. A kínos ügyet azzal igyekezett magyarázni, hogy 2019-ben nem 5 évre szóló főpolgármesteri programmal indult, hanem 50 évre szólóval. Kár, hogy a főpolgármester ezt korábban nem mondta... Ezért tűnhet úgy, hogy a „csődpolgármester” nem foglalkozik a budapestiekkel mostani kampányával sem, csak leporolja a 2019-es füzetét?
Főpolgármester úr, volt 5 éve és nem tett semmit. Ne nézze le a budapestieket, hogy olyanokat ígér, amiket esze ágában sincs betartani! Karácsony Gergely azt hiszi, hogy a budapestieknek nem tűnik fel, ha kampányról-kampányra kamuzik. Nagyon téved!
A pesti fonódó megvalósítása egyébként átszállásmentes, kötött pályás kapcsolatot jelentene Észak-Pest és Dél-Buda között, a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között visszaépítendő vágányoknak köszönhetően. Azonban, ha Karácsony Gergely tempóját vesszük alapul, aminek a summája az elmúlt 5 év alatt, egy néhány méteres kanyarnyi sínpár lefektetés, akkor a „csődpolgármester” által belengetett 50 éves program sem lesz elegendő az elvileg beígért 2,5 km-es kötött pályás szakasz kivitelezésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.