„Melyik megállót javasolja felszállásra?” – kérdezte Karácsonytól Szentkirályi az elmaradt villamosvonallal kapcsolatban
A Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje szerint Karácsony Gergely hazugságot hazugsággal palástol, a pesti fonódó villamosvonalat sem valósította meg. A „csődpolgármester” egy pár méteres sínpárral büszkélkedik.
Óriási közlekedésfejlesztéssel büszkélkedett négy év után Karácsony Gergely, aki bruttó néhány méternyi, egy kanyarnyi sínpárt fektetett le a Haller utca–Soroksári út kereszteződésében. A „csődpolgármester” saját beruházásaként emlegetett pesti fonódó első eleme, szerinte ezzel elkészült, amit neki hála a budapestiek „már” láthatnak is. A baloldali városvezető még 2019-ben ígérte meg, hogy bővíti a villamoshálózatot és létrehozza a pesti fonódót de csak a közelmúltban vette a fáradtságot a rövidke szakasz megépítésére, ami az eredeti, – Tarlós István idejében megálmodott –, komplex tervektől annyira távol áll, hogy szinte nem is látszik. Az esetre Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje hívta fel a figyelmet videójában, amelyben azt kérdezi: „Főpolgármester úr, melyik megállót ajánlja a felszállásra?”
Szentkirályi úgy véli: „Karácsony Gergely nem ismer lehetetlent, hazugságait újabb hazugsággal palástolja”.
Korábban bemutattam Karácsony egyik legnagyobb kamuját, a pesti fonódót befejezését, amit 5 évvel ezelőtt ígért és azóta sem sikerült megcsinálni. A Deák Ferenc teret, ma nem köti össze villamossín a Lehel térrel. Pont. Válaszul azzal a néhány méteres sínkanyarral izmozik, amit a Haller utca–Soroksári út kereszteződésénél fektettek le. A gond az, hogy azt is mi terveztük meg, adtuk rá a pénzt és készítettük elő Tarlós Istvánnal. Neki csak befejeznie kellett. Ezt tudja felmutatni Karácsony Gergely, ez a befejezett kanyar az ő összes kötött pályás fejlesztése 5 év alatt. Ha vicces kedvében lesz főpolgármester úr, majd mondja meg hány ropi hosszúságú?
– jegyezte meg Szentkirályi, hozzátéve, hogy Tarlós Istvánnal ők 6 km új sínpárt fektettek le a városban.
Nincs új metró-, sem villamosvonal
Karácsony Gergely a pesti fonódó villamoshálózat fejlesztés mellett, vasútvonalakat, metróhosszabbítást, közlekedési alapjövedelem növelést/korrekciót, illetve nem utolsósorban Budára trolibuszokat is ígért 2019-ben, de láthatóan egy tűt nem tett arrébb ezekben a kérdésekben sem, mert nem történt semmi ciklusában. Így „érdekes színfoltként” hatott, amikor korábbi ígéreteit 2024-ben újra belengette kampányígéretként. A kínos ügyet azzal igyekezett magyarázni, hogy 2019-ben nem 5 évre szóló főpolgármesteri programmal indult, hanem 50 évre szólóval. Kár, hogy a főpolgármester ezt korábban nem mondta... Ezért tűnhet úgy, hogy a „csődpolgármester” nem foglalkozik a budapestiekkel mostani kampányával sem, csak leporolja a 2019-es füzetét?
Főpolgármester úr, volt 5 éve és nem tett semmit. Ne nézze le a budapestieket, hogy olyanokat ígér, amiket esze ágában sincs betartani! Karácsony Gergely azt hiszi, hogy a budapestieknek nem tűnik fel, ha kampányról-kampányra kamuzik. Nagyon téved!
A pesti fonódó megvalósítása egyébként átszállásmentes, kötött pályás kapcsolatot jelentene Észak-Pest és Dél-Buda között, a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között visszaépítendő vágányoknak köszönhetően. Azonban, ha Karácsony Gergely tempóját vesszük alapul, aminek a summája az elmúlt 5 év alatt, egy néhány méteres kanyarnyi sínpár lefektetés, akkor a „csődpolgármester” által belengetett 50 éves program sem lesz elegendő az elvileg beígért 2,5 km-es kötött pályás szakasz kivitelezésére.