Németországból Szingapúrig bringázott egy magyar lány

Huszonegyezer kilométer bringázott csaknem két év alatt Öllös Hanna, aki húsz országon keresztül jutott el Németországból Szingapúrig.

Megosztás
Szerző: Julius K.
Létrehozva: 2024.03.06.
kerékpár utazás környezetvédelem

Sajátos vállalkozásra adta a fejét két felvidéki fiatal, akik drótszamarukra pattantak és csaknem két évig járták a világot. Azonban ezt nem „pusztán” kalandvágyból, hanem tudományos céllal is tették, hiszen a páros elkötelezett környezetvédő, akik a meglátogatott országokban természetvédelmi kezdeményezéseket látogattak, figyeltek meg. A páros hölgy tagja a Paraméternek mesélte el rendkívüli történetüket.

A páros huszonegyezer kilométert tett meg kerékpáron Fotó: Biking4Biodiversity

A páros kirándulásuk útvonalát is alárendelte céljuknak, ezért Németországból indultak el és húsz országon keresztül és huszonegy hónappal később elértek Szingapúrba.

A projektünknek a Biking4Biodiversity nevet adtuk, és ahogy ötleteltünk, az is megfogalmazódott bennünk, hogy miért is ne mehetnénk biciklivel, ami ráadásul a legfenntarthatóbb közlekedési forma

– mondta Öllös Hanna, aki arról is mesélt, hogy útjuk gyakran vezetett madarak vonulási irányába, vagy éppen visszatelepített európai bölények felé. A legfőbb cél a tapasztalatszerzésen túl a lehető legtöbb és leghasznosabb információ begyűjtése és majd azok későbbi felhasználása volt. Hiába volt kész tervük, az élet olykor közbeszólt:

„Grúzia és Örményország a téli hónapokban... elvarázsolt minket. Majd Iránban folytattuk volna tovább, de mivel akkor kezdődtek a nagy tüntetések, pár emberrel megtanácskozva elvetettük ezt a tervet, ezért végül Irán helyett Indiába repültünk. Onnan elbicikliztünk Nepálba, majd vissza Indián keresztül Pakisztánba, ezután Bangladesből átrepültünk Thaiföldre (a burmai polgárháború miatt zárva vannak a határok), tekertünk tovább Laoszba, Vietnámon északtól délig, utána Kambodzsán át vissza Thaiföldre, zárásként pedig Malajzián át elérkeztünk Szingapúrba.”

A sok élmény mellett kifejezett nehéz pillanatokat, helyzeteket is át kellett élnie a párosnak, különösen Hannának.

Hanna kórházba került, maikor elkapta a Dengue-lázat Fotó: Biking4Biodiversity

Bangladesben elkaptam a Dengue-lázat, amit másnéven csonttörő lázként is emlegetnek, ez egy szúnyogok által terjesztett trópusi vírus. Három hétig feküdtem 42 fokos lázzal, nagy fájdalmaim voltak, ami miatt pár napra kórházba is kellett mennem. Erre nincs ellenszer, lázcsillapítóval ki kell várni, amíg elmúlik.

– fejtette ki a környezetvédő lány, aki állítása szerint az úttól visszakaptam az emberekbe vetett hitét, mert minden egyes országban, vallástól, kultúrától, bőrszíntől függetlenül hihetetlen nagy szeretettel és kedvességgel fogadták őt és párját.

Ezeket olvastad már?
Szörnyű tragédia: halálra gázoltak egy 5 éves kisfiút

Menczer Tamás: Magyarország békéje csak a magyar emberek támogatásával védhető meg – videó

Orbán Viktor: ennek a választásnak döntő hatása lesz a háború vagy béke kérdésére

Áll a forgalom Budapesten: durva baleset történt