Életveszélyes sport lett Karácsony kerékpársávjaiban bringázni
Örülnek a motorosok, főleg pedig az ételfutárok Karácsony kerékpársávjainak, csakhogy nem ez volna a rendeltetésük. A közlekedés többi résztvevője viszont vagy életveszélyben érzi magát, vagy attól tart, hogy óhatatlanul kárt tesz valakiben. Olyan kerékpársávok is vannak, ahol lényegében az életükkel játszanak a bringások.
A kerékpározás számos ország nagyvárosaiban remek alternatíva a közlekedésben, persze a tömegközlekedés mellett, ennek a cikknek az írója is kerékpárral járja Budapestet és Magyarországot. Azonban a Karácsony Gergelyhez köthető kerékpársávok jó része nem megfelelően lett kialakítva, így a biciklisek számára is veszélyes helyzeteket teremt. A legtöbb probléma az Üllői úton kialakítottal van, aminek már a méretei is érthetetlenek, hiszen 3 és fél méter széles. Emellett akár át is lehetne nevezni, robogós-motoros ételfutársávnak, mert leginkább ők használják, szabálytalanul és életveszélyesen, a kerékpárosok viszont csak elvétve. Lapunk videóban mutatta meg, hogy 250 autóra 7 darab kerékpáros jutott 12 perc alatt. A bringások helyett azonban mások „fedezték fel” maguknak az Üllői úti kerékpársávot és amolyan surranósávként használják, méghozzá a motorosok és robogósok, akik itt előzik meg a szabályosan közlekedő, araszoló autósokat.
Ezen felül olyan dolgokra sem gondoltak a sáv kialakításakor, hogy egy forgalmi hibás autó nem tud félreállni az oszlopoktól, de ugyanígy jár a mentőautó, a taxi vagy éppen az áruszállító és persze a szemétszállítók is.
A motoros hálásak Karácsony Gergelynek – Fotó: Bánkúti Sándor / Metropol
A város más részén egy Karácsony Gergely-féle kerékpárossáv tüntetéshez vezetett. A Hunyadi utcában élők alig tudnak autóval hazajutni Gajda Péter polgármester és Karácsony Gergely főpolgármester bicikliútja miatt, ezért utcára vonultak, hogy tiltakozzanak. Szerintük a kerékpárutat a kertvárosi részre kellene tervezni, a Hunyadi utca ugyanis erre finoman szólva is alkalmatlan.
Hatalmas dél-pesti átmenő forgalmat bonyolít a Hunyadi utca, ami a Galvani utat tehermentesíti. Ahogy már beszámoltunk róla, az egyik oldalán már korábban megszüntették a parkolást, mivel az egyébként rövid és szűk utcában csuklós busz jár. Ám a másik oldalon sem egyszerű a parkolás, amelyen a lakók ezt meg tudják tenni. A kerékpárút létesítése miatt az önkormányzat a teljes szakaszon, mindkét oldalon felszámolja a parkolási lehetőséget. A lakosság régóta próbálja elérni, hogy Gajda Péter terveztesse máshová az új sávot, de mindeddig süket fülekre találtak.
Jól látható a képen, hogy a kerékpársáv mit tett a forgalmas utcával Kispesten – Fotó: Facebook
Összességében elmondható a fővárosi kerékpársávokról, hogy azok számára a legveszélyesebb, akiknek azokat tervezték, azaz a bringásoknak. Ez vélhetően nem fogja népszerűsíteni a kerékpáros közlekedést. Aki úgy dönt, hogy bringával jut el Budapest egyik pontjáról a másikra, annak számolnia kell azzal, hogy a sávjukat keresztező autók nem fognak figyelni rájuk és veszélyeztetik őket. Ezenfelül tartaniuk kell a bringásoknak a buszoktól is, hiszen azok nem csak keresztezhetik az útjukat, de sok helyen egy a nyomvonala a busz- és a kerékpársávnak, ami újabb életveszélyes helyzeteket teremt. Kijelenthető, hogy a budapesti kerékpározás extrém sport lett!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.