Két újabb tényezőt találtak a szakértők, amely szerint egyértelműen bizonyítható, hogy már sérülten ereszkedett a mélybe a Titan.
A szakértők szerint az egyik probléma, ami a Titan pusztulásához vezetett, a titán-szénszálas technika, amiből a kabin épült. Ennek a kombinációnak köszönhetően a hely nagyobb lett, így gazdaságosabban, több utassal lehetett üzemeltetni a mini-tengeralattjárót.
A szakértők az amerikai haditengerészet 1964-ben, titánból épített mélytengeri búvárhajóját, az Alvint tartják az etalonnak: formája is más, nem szipka alakú, mint a szerencsétlenül járt társa, hanem inkább gömbszerű építmény. 1986-ban elsőként ez a tengeralattjáró vitt kutatókat a Titanic roncsához, Robert Ballardot és két társát. De nem a tervezési hibák és a spórolás okolható kizárólag a katasztrófáért. Hanem valami más: a szállítás – írja a Bors.
Egy amerikai újságírót is vendégül láttak a Titan anyahajóján, a Polar Princen, a baleset előtt nem sokkal. A felvételeket látva meghűlt a szakértők ereiben a vér: a Polar hosszú időn keresztül nem vette fel fedélzetére a Titant, hanem maga mögött vontatta a zord, viharos tengeren. A Titan egy különös szerkezetre, egy afféle úszó tutajra volt rögzítve, aminek az eleje és a Titan orra is végig a víz alá bukva tette meg az utat. Amikor pedig kiemelték, durván a fedélzethez csapták a tengeralattjárót.
Szakértők úgy vélik, a vontatás alatt ütközhetett bele egy kemény tárgyba, ami sérülést okozott a borításán és a Titanic roncsa felé tartva, másfél kilométeres mélységben emiatt robbant szét a kapszula. Önmagában a tenger keményen csapódó hullámai és a zord időjárás együtt is nagyon megviselhette a vontatott kapszulát. Strockton Rush, a búvárhajót üzemeltető cég elhunyt vezetője úgy vélte, annyira forradalmi a Titan, annak formája és az ötvözete, hogy szabadalmaztathatja is találmányként.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre