Minden héten kitalálnak valami új módszert a csalók, amivel megrövidíthetnek minket. Mutatjuk mire figyelj, ha nem akarsz az áldozatukká válni!
Rengetegen szabadulnának meg a már nem használt dolgaiktól az interneten, azonban azt csak kevesen gondolják, hogy nem csak vevőként, hanem eladóként is csalás áldozatai lehetünk.
Az újdonsült módszerrel azt ajánlják fel az eladónak a "vevők", hogy nem csak előre utalják a pénzt, hanem még futárt is küldenének a csomagért. Általában még a szolgáltatót is megnevezik, majd annak nevében egy visszaigazoló email-t küldenek a gyanútlan eladónak, aki már csak a linkre kattintás után veszi észre, hogy a bankkártya adatait, internetes belépőit kérik. A csalók viszont itt sem állnak meg, váltig állítják, hogy csak ahhoz kellenek az adatok, hogy át tudják utalni rá a pénzt.
Ez történt egy Facebook felhasználóval is, aki segítséget kért egy csoportban:
Megrendelek egy futárt, kifizetem a szállítási díjat, ön pedig becsomagolja és átveszi futár. Ez így rendben van?
– kérdezte az állítólagos vásárló az érintett Facebook felhasználótól, akitől valószínűleg az adatokat akarta kicsalni.
Most elkérte az email címem, megrendelte állítólag a futárt. Erre ideküldött egy Foxpostos linket, hogy ott vegyem át az átutalt pénzt. Na de itt minden internetes belépőm azonosítóm kéri a link
– írta az érintett eladó.
Mindig figyeljünk a legapróbb részletekre is. Ha már egy picit is gyanús valaki, akkor inkább álljunk el az egyességtől. Már több Facebook csoport is alakult a csalók kiszűrésére, ezekben érdemes körül néznünk, hogy nem-e került az adott eladó vagy vevő valamilyen feketelistára. Soha ne adjunk ki bankkártya adatokat senkinek és ha van rá lehetőség, személyesen vegyük vagy adjuk át a csomagokat.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre