RETRO RÁDIÓ

Óbudai önkormányzat: rekordösszeget költenek a kerület hanyatlásának álcázására





Óbuda DK-s vezetése a semmitevését takargatja a gigászi mennyiségű propagandával – mondta el a Metropolnak Gyepes Ádám. A fideszes képviselő arra reagált, hogy az Óbuda Újság kiadására rekordösszeget, 157 millió forintot különítettek el Kiss László polgármesterék.



Megosztás
Szerző: E.Zs.
Létrehozva: 2023.03.08.
propaganda Óbuda Kiss László

A DK-s vezetésű Óbudán Kiss László polgármesterék folyamatosan a kormányra mutogatnak, hogy nincs pénz, mégis, 2023-ban rekordnak számító költségvetéssel számolhatnak. És ebből rengeteg jut propagandára...

Gyepes Ádám szerint Óbuda-Békásmegyeren „megállt az idő”, mióta a DK-s vezetés színre lépett. Nem történik semmilyen beruházás, kosz és rendezetlenség uralja a közterületeket – Fotó: Metropol

A kerületnek nincs gondos gazdája. Igazából a semmittevésüket akarják látszatintézkedésekkel és propagandával ellensúlyozni, ezért kell ez a soha korábban nem látott hatalmas összeg. Úgy hiszem, hogy félreismerik az óbudaiakat, akik napról napra saját szemükkel láthatják a kerület lezüllését, azokat nem fogják tudni ócska propagandával becsapni. Nem véletlen, hogy Kiss László teljesítményét értékelik a legrosszabbra Budapesten még a baloldali szavazók is

– mondta a Metropolnak Gyepes Ádám. A kormánypárti önkormányzati képviselő hozzátette: „Igyekeztük lebeszélni a DK-s vezetést erről a teljesen elhibázott döntésről, de süket fülekre találtunk. Ha propagandáról és nehezen elszámolható jelentős forrásokról van szó, a teljes baloldal, a DK-tól a Momentumig összezár, és nem hallják meg a józan érveket. Ráadásul a közpénzből fenntartott kerületi újság teljes mértékben Kiss Lászlóék irányítása alatt áll, ezért jobboldali tartalom egyáltalán nem jelenhet meg benne. Pártlappá silányították a hivatalos önkormányzati kiadványt, amelyben csak és kizárólag a polgármester és Szabó Tímea országgyűlési képviselő reklámanyagai és valótlan állításai szerepelhetnek. Ezt a gyakorlatot a kampányok során is megőrizték, amely miatt szinte minden héten elítélte az Óbuda Újságot a Választási Bizottság. 

Gyepes Ádám szerint már követni is nehéz, hány kiadója volt a kerületi újságnak az elmúlt években – Fotó: Facebook

Eddig legalább háromszor cserélt kiadót az óbudai újság, de az eddigi legnagyobb botrány mindenesetre akkor robbant ki, amikor Anonymus egyik videójából kiderült, hogy korábban azt a Key Price Kft.-t bízták meg Kiss Lászlóék a kerületi lap kiadásával, amelynek ügyvezetője az a Patek Gábor volt, aki a különböző drogos és korrupciós ügyletek kapcsán botrányba keveredett kispesti szocialistákkal is szoros kapcsolatot ápolt. Abban az időszakban folyamatos botrányok kísérték a lap működését, végül a főszerkesztő is felállt a székéből, és levélben arról írt egy óbudai hírportálnak, hogy őt Kiss Lászlóék átverték és lenézték, nem is Óbudán végezték a munkát, Monorról szerkesztették a kerületi újságot, és másfél év alatt mindössze két órát kellett bejárnia a kiadóba

– hangsúlyozta a fideszes politikus.

Az álarcos videóiban három személyt nevezett meg óbudai bekötéssel: Patek Gábort, aki egy ideig az MSZP-s Gajda Péter kispesti polgármester kabinetfőnökeként dolgozott, és nevét akkor hallhatta az egész ország, amikor 2019-ben nyilvánosságra kerültek azok a kispesti felvételek, amelyeken Lackner Csaba helyi baloldali önkormányzati képviselő a kerület korrupciógyanús ügyeit részletezte. Pateken kívül azonban Fischer Lászlóra és Deák Róbertre is felhívta a figyelmet az álarcos. Az egyik felvételen azt látni, ahogy egy férfi nagy köteg pénzt vesz át egy borítékban. Állítólag Patek Gábor látható a videón, „aki Anonymus szerint a III. kerületi balos vezetés simlijeit kezdte rendezni” a választások után. A felvételen elhangzik: „vissza kell adjam a pénzt a fontos embernek”.

 

Anonymus, aki a Városháza-botrányt kirobbantotta, tavaly több videóval jelentkezett – köztük óbudai korrupciós ügyet is emlegetve –, az azokban szereplő felvetéseket a hatóságok vizsgálják. 

 

Kiss László több tízmilliót költött reklámra már 2019-ben is

A Mediaworks még az ügy kirobbanásakor kutatást végzett, és számos kapcsolatot talált a nevezett személyek között. Fischer László és Deák Róbert közös vállalkozással rendelkezett, amit közvetlenül a 2019-es önkormányzati választás után nem sokkal hoztak létre. Az RF Production Hungary Kft. leginkább reklámügynökségi feladatokat látott el, és több megbízást is kapott a Kiss László-féle DK-s óbudai önkormányzattól. A kft. 2019 végén több mint tízmillió forint értékben szállított különböző reklámanyagokat az óbudai önkormányzatnak: bögréket, poharakat, tollakat, jegyzetfüzeteket, szórólapokat és hasonlókat. Az önkormányzati üzemeltetésben álló Óbudai Kulturális Központ körülbelül tízmillió forintért rendelt műsorfüzeteket az RF Production Hungarytől. Az Opten adatbázisa szerint a cég 2020-ban már jóval nagyobb, 141 millió forintos forgalmat bonyolított. Fischer László azonban nemcsak Deák Róberttel, hanem Kiss László polgármester feleségével, Polyák-Kiss Ágnessel is üzemeltet egy vállalkozást, a Sight-Tech Hungary Kft.-t. Vagyis: a Kiss vezette önkormányzat milliós önkormányzati megbízásokkal halmozta el a polgármester felesége üzlettársának cégét. Azt akkor nem sikerült tisztázni, hogy Fischernek és Deáknak pontosan milyen kapcsolata volt a harmadikként említett Patek Gáborral. 

 

Patek Gábor intézte az Óbuda Újság átvételét

Anonymus egyik videója a Patek Gábor nevével fémjelzett Key Price Kft.-ről is szól. E szerint ez a cég intézte Karácsony Gergely kampányát, és ez a társaság adja ki az Óbuda Újságot is közpénzből, a III. kerületi önkormányzat megbízásából. Korábban lapunk is beszámolt arról, hogy az Óbuda Újság jelentős értékű megjelenési lehetőséggel támogatja Szabó Tímeát. Az Óbuda Újság korábbi főszerkesztője a botrány kitörését követően felmondott.

 

Az Óbuda Újság „megfelelő irányba állítása” körül is Patek bábáskodott

Mint ismert, a 2019. őszi önkormányzati választásokat követően szerződést bontott a DK-s vezetésű önkormányzat a lapot 25 éven át kiadó Impress-Régió Kft.-vel, azzal az engedménnyel, hogy még egy évig a régi csapat készítheti a kerületi újságot. Ekkor bukkant fel Patek Gábor: Kiss László polgármester állítólag átküldte Patek telefonszámát a főszerkesztőnek azzal, hogy vele kell majd egyeztetni a lap átadás-átvételét –írta akkor az Index. Patek akkor arról érdeklődött, hogy az Impress-Régió szeretné-e újra megpályázni a kerületi lapkiadást. Mivel világossá vált, hogy a kerület DK-s polgármesterével nincs meg az eddigi lapvezetés számára a bizalom, így végül az az egyedüli pályázó Key Price Kft. lett a befutó, 60 hónapig ők készíthetik a 75 ezer példányban megjelenő kétheti lapot.

 

 





 





Ezeket olvastad már?
„Azért van síri csend a videón, mert...” – Elképesztő dolgot fedeztek fel az SMA-s Tomikánál

„Azért van síri csend a videón, mert...” – Elképesztő dolgot fedeztek fel az SMA-s Tomikánál

Visszahívják az emberek kedvenc jégkrémét: nagy probléma van vele

Visszahívják az emberek kedvenc jégkrémét: nagy probléma van vele

Volt, nincs: eltüntettek pár kínos képet Magyar Péterről

Volt, nincs: eltüntettek pár kínos képet Magyar Péterről

Sokkoló tanulmány: mérgező anyagokkal van tele az eper és sok más gyümölcs és zöldség

Sokkoló tanulmány: mérgező anyagokkal van tele az eper és sok más gyümölcs és zöldség

Top hírek





Ezek is érdekelhetik



Hírlevél-feliratkozás