Magyarországról sajnos rengeteg állat kerül ki illegálisan külföldre.
Bőröndök alá rejtve, alig hathetes kölyökkutyákat találtak a pénzügyőrök egy román kocsi csomagtartójában. Az román sofőr hamis papírokkal akarta Magyarországra csempészni az állatokat, a férfit a pénzügyőrök fülelték le Hegyeshalomnál. A hatóság emberei az átvizsgálás során nyöszörgő hangra lettek figyelmesek a rutinellenőrzés során, majd amikor megkezdték a gépjármű átvizsgálását, akkor bukkantak a három apró kutyakölyökre egy dobozban. A sofőr azt mondta, hogy a kutyákat a főnöke kérésére viszi Németországba, Kölnbe.
Az állatoknak hamis papírjaik voltak, csipjük sem volt, ráadásul gazdájuk nélkül szállították őket, életveszélyes körülmények között. Az alig hathetes kiskutyák a koruk miatt sem utazhattak volna, a veszettség elleni oltáshoz is túl fiatalok, ahhoz újabb hat hétnek kell eltelnie. Anyakutya nélkül szállítani ilyen korú kutyát tilos, állatkínzásnak minősül.
Az állatok a hamis papírok szerint Maltipoo-jellegűek, ami nagyon ritka és drága fajta Magyarországon is, becslések szerint, hiteles dokumentumokkal 300-400 ezer forintot érnek egyedenként. A hosszas eljárás alatt munkatársaink gondoskodtak a pici kutyákról, hogy ne fázzanak és ne éhezzenek.
Az illegális állatkereskedelem már régóta komoly gondot okoz, csak idén már több mint öt esetben intézkedett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az illegális csempészekkel szemben.
Magyarországról évente több tízezer kutyát küldenek az Európai Unió tagállamaiba kereskedelmi céllal. Ezek nagy része a kutyaszaporítóktól származik, és nem rendelkezik törzskönyvvel. Gyakran a szállítás, illetve a tartás során a legelemibb állatvédelmi szabályokat, tartási előírásokat sem tartják be. Ezeknek a kereskedőknek az a célja, hogy kis befektetéssel, nagy profithoz jussanak. Gyakran minden dokumentáció nélkül, fél évnél fiatalabb állatokkal kívánnak kereskedni.
Az illegálisan tenyésztett háziállatokat gyakran nem oltják be, és a veszettség, a paraziták és más fertőző betegségek átterjedhetnek más állatokra és az emberekre is.
Az online hirdetések és a közösségi média új kereskedési csatornákat kínálnak ehhez, amelyek nagyon kevés védelmet nyújtanak a fogyasztók számára.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre