Egy friss kutatás szerint az amerikai és brit kisiskolások között már háromszor annyian akarnak közösségi médiás influenszerek lenni, mint űrhajósok. A felvételi határidő közeledtével megkérdeztük a budapestieket, ők milyen hivatásra készültek gyerekként.
Itt a felsőoktatási felvételi időszak, ami azt jelenti, hogy el kell dönteniük a középiskolásoknak, hogy mivel szeretnének foglalkozni a jövőben. Egy friss kutatás szerint egyre népszerűbb a kisgyerekek körében, hogy a közösségi média felületein képzelik el a jövőjüket.
Az amerikai és brit kisiskolások között már háromszor annyian akarnak közösségi médiás influenszerek lenni, mint űrhajósok, pedig nem is olyan rég még az űrbe jutás volt a legnagyobb álma a gyermekek többségének.
A legtöbben úgy gondolhatják, hogy digitális tartalomgyártónak lenni egyszerű, hiszen nincs más dolga, mint egész nap posztolni a közösségi médiafelületekre, és ehhez nem elvárás a diploma és a nyelvvizsga.
A valóság azonban korántsem ilyen egyszerű és valójában komoly logisztika és menedzsment kell egy sikeres influenszerkarrierhez, legalábbis ezt mondják azok, akik sikeresek ebben. Állításuk szerint ez a munka sem fenékig tejfel, az viszont biztos, hogy már egy létező út a jövőjüket tervezők számára, akik ezt akár felsőoktatási tanulmányaik mellett is végezhetik. Megkérdeztük a budapestieket, ők el tudják-e képzelni magukat influenszerként:
Alapvetően nem ítélkezem, de az én életvitelembe nem férne bele szerintem ez a munka. Nem szeretek telefonozni sem, hiába van itt a kezemben
– nyilatkozta Emőke a Metropolnak, aki jelenleg orvosként dolgozik, és bár gyermekként bolti pénztáros szeretett volna lenni, ma már nem tudja magát elképzelni másként.
Tibi sem tudja elképzelni magát a tartalomgyártók között. Úgy gondolja, talán azért szeretne sok gyermek influenszer lenni, mert ezzel ismertség jár, így több helyre bejuthatnak és olyan dolgokat kapnak meg, amire másképp nem lenne lehetőségük.
Valószínűleg könnyű útnak találják a fiatalok, pedig szerintem nem az
– mondta a Metropolnak Tibi, aki hozzátette: „Kreatívnak kell lenni ehhez a szakmához és ki kell építeni egy követőtábort, ami nem könnyű”.
Tibi gyerekkorában légiutas-kísérő akart lenni, de úgy tapasztalta, az ő korosztályában főleg orvosnak és jogásznak akartak továbbtanulni a gyerekek. Bár jelenleg egy ruhaboltban dolgozik részlegvezetőként, szerinte még összejöhet a gyerekkori álma, hogy a felhők felett dolgozzon.
Zsolti gyerekkori álma valóban az űrhajós szakma volt, de úgy gondolja, hogy a mai gyerekek részéről jogos a terv, mi szerint az internetes felületeken képzelik el a jövőjüket.
„Minden az internetről jön, a gyerekek is onnan informálódnak. Manapság már nem is eszik meg az ebédet se, ha nincs előttük a telefonjuk”.
Én még mindig űrhajós akarok lenni, és, ha tehetném, az űrből nyomnám az influenszerkedést, mert azt senki nem csinálja
– tette hozzá viccesen Zsolti, aki jelenleg a nagybani zöldségpiacon dolgozik. Julika már az idősebb korosztályhoz tartozik, és úgy gondolja, nagyon gyors ütemben fejlődik az elektronika.
A mai gyerekeknek már nincs igazi gyermekkoruk. Az én gyerekemnek még volt, de ez más világ már
– mondta Julika a Metropolnak szomorúan, akinek gyermekkori álma az volt, hogy balerina legyen. Jelenleg ugyan az egészségügyben dolgozik, de a torna még mindig a mindennapjai szerves részét képezi.
A felvételi időszak közeledtével sokakban merül fel a kérdés: mi leszek, ha nagy leszek? A 2022-es egyetemi felvételik alapján a legnépszerűbbek a gazdaságtudományi, a bölcsész és a mérnöki szakok, és sokan akarnak marketingesek és pszichológusok lenni a jövőben. A legnépszerűbb alapképzés azonban évek óta a gazdálkodási és menedzsmentképzés.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre