A BKV több céggel együtt dolgoznak olyan fejlesztéseken, melyek a közlekedés biztonságát javítják.
Hétfő este súlyos villamosbaleset történt a 4-6-os vonalán, a Boráros térnél. Az egyik szerelvény utolérte a másikat és belecsapódott. Mint a Ripost már beszámolt róla, egy súlyos és öt könnyebb sérültje volt a balesetnek. Információk szerint az egyik villamosvezetőt koponyasérülésekkel szállították kórházba. Egy ilyen súlyos baleset után most mindenkit az érdekel, hogy milyen biztonsági berendezések találhatóak a BKV járművein, melyek segíthetnek elkerülni egy ilyen balesetet, vagy legalábbis csökkenteni annak súlyosságát.
A Ripost megkereste a BKV sajtóosztályát, ahonnan gyorsan megérkezett a válasz.
A Combino járművek rendelkeznek éberségi berendezéssel, amely a járművezető „szolgálatkészségének” folyamatos kontrolljára hivatott. Az éberségi berendezés a jármű haladása során, annak sebessége és a megtett út függvényében ad hangjelzést a járművezető részére, akinek ezt nyugtáznia kell. Amennyiben ez elmarad, a jármű biztonsági fékezéssel megáll
- írták.
Továbbá azt is közölték, hogy a BKV Zrt. számára kiemelten fontos a balesetek számának csökkentése, ezért időről-időre közreműködnek olyan fejlesztésekben, amelyek a közlekedésbiztonságot javíthatják.
Durva villamosbaleset történt hétfőn a 4-6-os vonalán, a Boráros térnél. Az egyik szerelvény utolérte a másikat és belecsapódott. Mint ahogy a Metropol megírta, egy súlyos és öt könnyebb sérültje volt az esetnek. Információk szerint az egyik villamosvezetőt koponyasérülésekkel szállították kórházba. A baleset okán, mindenkit izgat, hogy milyen biztonsági berendezések találhatóak a BKV járművein.
A Ripost megkereste a BKV sajtóosztályát. A válaszból kiderült, hogy a Combino járművek rendelkeznek éberségi berendezéssel, amely a járművezető „szolgálatkészségének” folyamatos kontrolljára hivatott. Az éberségi berendezés a jármű haladása során, annak sebessége és a megtett út függvényében ad hangjelzést a járművezető részére, akinek ezt nyugtáznia kell. Amennyiben ez elmarad, a jármű biztonsági fékezéssel megáll - írták.
A Ripostot arról is tájékoztatták, hogy időről-időre közreműködnek olyan fejlesztésekben, amelyek a közlekedésbiztonságot javíthatják.
A közelmúltban a Siemens és a Bosch cégekkel alakítottunk ki partnerséget a villamosok vezetéstámogató rendszerének fejlesztésében, amelyekről sajtótájékoztatókon is beszámoltunk
- írták.
A jelenleg tesztelt rendszerek a fékrendszerbe – a tesztelés jelen fázisában – nem avatkoznak be, azaz automatikusan nem fékezik a villamosokat. A vasúti környezetben használható ütközéselkerülő rendszerekkel szemben egészen más elvárások vannak, mint személygépkocsik esetén, de intenzív a fejlesztés ezen a területen is. Reményeink szerint ezek a fejlesztések a közeljövőben megbízhatóan működnek majd nagyvárosi, közúti vasúti környezetben is. Amint ez bekövetkezik, egy új villamos beszerzésénél már a specifikáció részéve tudjuk tenni. A buszok esetén is folyamatosak a vezetéstámogató járműrendszerek bevezetésére vonatkozó törekvések
- közölték.
A Ripost-nak név nélkül nyilatkozott egy villamosvezető, aki megerősítette, hogy a Combino-n de az új CAF villamoson is van ilyen éberségi berendezés.
Ez nem vonja el a vezető figyelmét, hiszen a használata automatizmussá válik, így nem jelent problémát a kezelése. A konkrét esetben nem tudom, hogy miként történt meg a baleset, de az is számításba jöhet, hogy egy ilyen szerelvény a vészfékezés során is több métert tesz meg, még akkor is, ha 50-nél lényegesen kisebb sebességgel közlekedett
- mondta a villamosvezető.
A lap megkeresett egy buszvezetőt is, aki szintén név nélkül vállalta az interjút.
A fővárosi BKV buszokon nincs olyan balesetvédelmi eszköz, ami leállítaná a gépjárművet, amennyiben a sofőr rosszul lenne. Ez legfeljebb a távoli jövőben képzelhető el önvezető járműveknél
– mondta a férfi.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre