RETRO RÁDIÓ

Beismerte az erzsébetvárosi vezetés: mégsem „mintaprojekt” az össze-vissza egyirányúsítás





Tovább folytatódik Belső-Erzsébetváros autós közlekedésének ellehetetlenítése. Bár az önkormányzat két év után beadta a derekát, és könnyítéseket, ún. „áthajtási pontokat” hoz létre a helyi lakosok számára, ezzel párhuzamosan újabb utcákban rendelte el a forgalom szándékos akadályozását.



Megosztás
Szerző:
Létrehozva: 2022.11.12.
VII. kerület niedermüller-labirintus

„Fejlesztjük a belső-erzsébetvárosi forgalomcsillapítást a lakossági igények felmérése alapján” - közölte az örömhírt a VII. kerületi vezetés. Ezzel gyakorlatilag elismerve, hogy a lakosság életét két éve megkeserítő, az utcákat össze-vissza egyirányúsító „forgalomcsillapítási mintaprojekt” kapcsán mégsem volt légből kapott a helyiek folyamatos panaszáradata.

A kínos beismeréssel felérő bejelentést Niedermüller Péter polgármester nem a saját vagy a kerületi önkormányzat hivatalos Facebook-oldalán tette közzé, hanem diplomatikusan meghagyta azt a VII. kerület vagyongazdálkodásával foglalkozó vállalata, az EVIN Nonprofit Zrt. feladatának. Bár a vállalat a bejegyzésben azzal büszkélkedik, hogy „a fővárosban elsőként a VII. kerület vezette be a belső városrész forgalomcsillapítását”, a következő mondatban azonban már megállapítják, hogy „a forgalmi irányok megváltoztatásával ugyan csökkent az átmenőforgalom, ellenben az itt lakók és a kerületben dolgozók esetenként csak kerülőkkel tudták megközelíteni úticéljukat”.

Az évek tartó lakossági felháborodás eredményeképp az önkormányzat január 2-tól úgynevezett „áthajtási pontokat” alakít ki, amelyekkel megpróbálják orvosolni azokat a gondokat, amivel az Erzsébetvárosban lakó autósok, illetve a gazdasági és egészségügyi tevékenységet végzők nap mint nap szembesülnek.

Nem csak az autósok bosszankodnak a Niedermüller-labirintus miatt

A VII. kerület az elmúlt két évben arról vált hírhedtté, hogy ott folyik a főváros legszélsőségesebb autósüldözése. Niedermüller Péter a „forgalomcsillapítási mintaprojektjének” keretében gyakorlatilag élhetetlen útvesztőt csinált Belső-Erzsébetvárosból. A kulcsfontosságú egyirányú utcák közepét „megfordította”, ami miatt az eddig jól járható, kisebb utcák folyamatos dugóban állnak, a helyiek pedig gyakran saját lakhelyüket is csak nehezen tudják megközelíteni. A Niedermüller-labirintusként elhíresült városrész azóta számtalan egyéb kellemetlenséggel is szembesült, mivel az átláthatatlan közlekedésből fakadó késések miatt sem a taxisok, sem a különböző egyéb szolgáltatók nem szívesen vesznek fel ott címeket.

A Király utca csendesebb lett, a környékbeliek zajosabbak Fotó: Metropol/Keresztesi Balázs

Az áthajtási pontoktól várják a célforgalom javulását

A január 2-tól élő áthajtási pontokon a kerületrészben lakók és a gazdasági, illetve egészségügyi tevékenységet végzők hajthatnak be és át, így számukra ezeken a helyeken visszaáll az eredeti forgalomirány. A teherforgalmat bonyolítók a Budapest Közút TOBI rendszerén igényelhetnek jogosultságot.

Az áthajtási a pontokon rendszámfelismerő kamerákat helyeznek el, amelyek segítségével bírságolni fogják a szabálytalankodókat. Komoly összegre számíthatnak a büntetésekből, mivel ahogy az a Metropol is megírta, az értelmetlen korlátozások miatt - sokszor mások életét veszélyeztetve - az autósok tömegesen szabálytalankodnak, és hajtanak be a 40-50 méteres egyirányúsított szakaszokba.

A VII. kerületi áthajtási pontokat az önkormányzat ezeken a helyeken hozza létre:

  • a Dob utca Holló utca és Kazinczy utca közötti
  • a Wesselényi utca Klauzál utca és Nyár utca közötti
  • a Dohány utca Nagy diófa utca és Nyár utca közötti
  • a Király utca Rumbach Sebestyén utca és Károly körút közötti szakaszán.
  • Sokan inkább a szabálytalankodást választják a hatalmas kerülők helyett Fotó: Metropol/NZ

    Újabb elemekkel bővül a „Niedermüller-labirintus”

    A helyi lakosok közlekedésének könnyítése azonban csak az egyik eleme az intézkedéscsomagnak, a fővárosi autósok számára további szigorításokat tartogat az erzsébetvárosi vezetés. Azaz folytatódik a fontosabb egyirányú utcák kellős közepén a forgalom a megfordítása.

    Arról is írtunk korábban, hogy mivel a Nagykörúton a Karácsony-féle biciklisávok miatt az autósoknak nem lehet rendesen haladni, ezért azok folyamatosan keresik a „menekülőutakat”. Ilyen menekülőút lett például a Kertész utca is – az ott lakók nem kis bosszúságára. Ezekben az utcákban ugyanis nem csak a forgalom nőtt meg, de a levegő is rosszabb lett.

    A kerületvezetés most megállapította, hogy a legtöbb panasz a Klauzál utca menekülőútként történő használatára érkezett, ennek kiküszöbölőseként az utca forgalmi rendjét megfordítják a Dohány utca és Wesselényi utca között. Ezen kívül:

  • megfordul a Kis diófa utca forgalmi iránya a Dob utca és Király utca között,
  • a Klauzál téren zsákutca lesz Klauzál utca és a Nyár utca közötti szakasz,
  • a Wesselényi utca Klauzál utca és Nyár utca közötti, illetve a Dohány utca Nagy diófa utca és Nyár utca közötti szakasza is egyirányú lesz.
  • Tehát összességében a fővárosi autósok számára nem könnyítést, hanem további nehezítéseket tartogatnak január 2-tól a Niedermüller-labirintusként elhíresült „forgalomcsillapítási mintaprojekt” újabb elemei.

    Erzsébetvárosi áthajtási pontok 2023. január 2-tól Forrás: Facebook

    Elkerülik a taxisok is Belső-Erzsébetvárost

    Belső-Erzsébetváros lakóinak a közlekedési korlátozások bevezetése óta azzal is szembesülniük kellett, hogy a forgalomcsillapítás bevezetése óta jóval nehezebben tudnak taxit rendelni. A Metropolnak egy személyfuvarozó elmondta, hogy ha csak tehetik, elkerülik Belső-Erzsébetvárost. Hiába tudják fejből az összes belvárosi utca rendjét, most rendszeresen be kell kapcsolniuk a GPS-es navigációs alkalmazásokat, ha valahova időre kell érkeznie a VII. kerületi labirintusban. Az esetükben ugyanis büntetéssel járhat, ha elkésnek a címről, vagy nem juttatják el a legrövidebb úton a címre az utast.

    „Ha véletlenül a VII. kerületbe kell hoznom egy utast, akkor addig nem kapcsolom fel a szabad jelzést, és addig nem szólok be a központba, amíg el nem hagytam a környéket” – árulta el a lapunknak nyilatkozó taxis.

    Parkolók helyett fizetős parkolóházak

    Az erzsébetvárosi autósüldözés nem merül ki a forgalom ellehetetlenítésében. A polgármester az elmúlt 3 évben több mint 120 parkolóhelyet szüntetett meg Belső-Erzsébetvárosban, más parkolóhelyeket pedig a behajtás korlátozásával tett elérhetetlenné. Emiatt az erzsébetvárosiak gyakran kénytelenek igénybe venni a parkolóházakat, óránként akár 600 forintért. A parkolók felszámolásának egyetlen haszonélvezője az több parkolóházat is üzemeltető ausztrál cég, amelynek ebből évente 1,5 milliárd forint bevétele származik.





    Ezeket olvastad már?
    Késsel támadt iskolatársaira egy gimnazista

    Késsel támadt iskolatársaira egy gimnazista

    Megszólalt Sulyok Tamás köztársaságielnök-jelöltsége kapcsán

    Megszólalt Sulyok Tamás köztársaságielnök-jelöltsége kapcsán

    „Nézz le ránk és segíts túlélni az életet nélküled!” – 64 késszúrással végeztek a 18 éves fiúval

    „Nézz le ránk és segíts túlélni az életet nélküled!” – 64 késszúrással végeztek a 18 éves fiúval

    Szellemtanyává vált a budapesti utca: már csak néhány lakó maradt a gettóban

    Szellemtanyává vált a budapesti utca: már csak néhány lakó maradt a gettóban

    Top hírek





    Ezek is érdekelhetik



    Hírlevél-feliratkozás