Az autósok sávját leszűkítették, csakhogy így a buszok és a nagyobb autók kizárólag a kerékpársávban tudnak haladni. Karácsonyék újra balesetveszélyes helyzetet teremtettek a sárga festékkel.
Minden előzetes bejelentés nélkül, keddről szerdára virradóan jelent meg egy sárga kerékpársáv a 11. kerületben, a Karolina út mindkét oldalán – egy újabb vérfagyasztó meglepetés a fővárosiaknak Karácsony Gergelytől. A vadonatúj sáv szó szerint életveszélyes, leginkább a kerékpárosoknak.
A kerékpársávot újra úgy alakították ki, hogy az autósok sávját leszűkítették: 75-100 centit vettek el a gépjárművektől mindenhol, ezzel azonban 200 centisre szűkült az autósok külső sávja, miközben a KRESZ szabályai szerint annak minimum 275 centiméter szélesnek kellene lennie.
A változtatásoknak köszönhetően most a nagyobb autók, kisteherautók kénytelenek a zárt biciklisáv minimum felét elfoglalni, a buszok pedig teljes egészében a sávban haladni, holott gépjármű a zárt kerékpársávra semmilyen körülmények között nem hajthatna rá.
A Metropol munkatársai éppen ezt tapasztalták, olyan helyzet is előfordult, hogy a BKV-busz kénytelen volt a kerékpáros mögött araszolni a zárt biciklisávban.
2020-ban éppen ilyen balesetveszélyes kerékpársávot alakítottak ki a BAH-csomópontnál, a Budaörsi út legelején, ahonnét a Villányi útra lehet rákanyarodni. Ott is az autósok sávjaiból csíptek le egy 1 méteres részt, ott a külső sáv még veszélyesebben keskenyre, mindösszesen 180 centiméteresre szűkült.
Életveszélyes ötletelés városfejlesztés helyett
Már a nagykörúti biciklisáv is bizonyítja: Karácsony Gergelyéknek nincs városfejlesztési koncepciójuk, csak ötletelnek. Vesznek pár vödör festéket, aztán felfestik biciklisávnak. A Nagykörúton ebből óriási közlekedési káosz, folyamatos dugó és rengeteg életveszélyes helyzet lett, ahogy keverednek az autósok a biciklistákkal. Ugyanennek látjuk most ékes példáját a Karolinán is: egy rossz ötlet, gyorsan éjjel felfestjük, aztán majd csak lesz valami… Az eredmény: életveszély és káosz.
A KRESZ szerint: 2.2. Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sávok megengedett legkisebb szélessége – azokat az indokolt eseteket kivéve, amelyeknél szélességkorlátozás vagy egyes járműfajták közlekedésének tilalma is szükséges – lakott területen legalább 2,75 méter, lakott területen kívül pedig legalább 3 méter.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre