A négy budapesti metróvonal közül háromnál van egy védelmi elem beiktatva, amit ha ismersz, túlélheted azt is, ha a robogó metró száguld feléd.
A Metropol elsőként számolt be az M3-as Gyöngyösi utcai megállójánál történt balesetről, ahol egy idős asszonyt gázolt halálra a szerelvény. A helyszínre érkező Katasztrófavédelem kiemelte a nőt a kocsik alól, azonban a mentők már nem tudták megmenteni az életét. A Budapesti Rendőr-főkapitányság kérdésünkre elmondta, hogy az áldozat egy 83 éves nő, akinek halálával kapcsolatban sem szabálysértési, sem büntetőeljárás nem indul.
A Metropolnak sikerült elérnie az egyik szemtanút, aki végignézte a szörnyű balesetet.
„A pláza oldalánál történt, a másik oldalon álltam – árulta el lapunknak a neve elhallgatását kérő hölgy. Már lassabban gurult be a metró, valaki pedig hangosabban felkiáltott. Arra néztem, és akkor láttam, hogy beesik vagy ugrik valaki a szerelvény alá. A mellettem álló lány úgy látta, hogy ugrik. Szinte begyűrte maga alá a szerelvény. Nagyon megijedtem” – emlékezett vissza a szemtanú, aki további megrázó részleteket is elmondott.
„Én a metróvezetőre néztem, aki a fejét fogta. Reménykedtem benne, hogy túléli a szerencsétlen a balesetet, mert lassan jött már a metró ekkor. Nagyon sajnálom, hogy elhunyt” – mondta a Metropolnak a hölgy.
A Gyöngyösi utcánál történt baleset egy héten belül már a második halálos metrógázolás volt Budapesten. A múlt szerdán egy 30-40 év körüli férfit gázolt halálra az M2-es metró a Széll Kálmán térnél.
A sínek közt bajbajutottak kimentését komoly csapatmunka előzi meg – tudtuk meg a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől.
„Ha valaki leesik a metróba, minket is riasztanak a helyszínre. Az ide kiérkező tűzoltók néhány másodperc alatt tájékozódnak, és beazonosítják, hogy pontosan hol fekszik a sérült. Ugyanis ha a metrószerelvény alatt van, fentről nem mindig látni, hogy pontosan hol fekszik. Ha kell, akkor szétkapcsolják a szerelvényt, és eltolják” – tájékoztatta a Metropolt Kisdi Márk Máté. Hozzátette: ez mind az áramtalanítás után történik, amelyet a BKK szakemberei végeznek a mentést végzők biztonsága érdekében. Ha már eltolták a járművet a sérült fölül, akkor kezdődhet meg az elsődleges orvosi ellátás. Végül a tűzoltók segítségével hordágyon emelik ki a balesetet szenvedettet, és ezután tudják a mentők a felszínre vinni.
A legfontosabb, hogy pályára került személy észlelése esetén azonnal működtessük a peronokon elhelyezett peronvészkapcsolót, és a segélykérőn azonnal értesítsük az állomás forgalmi ügyeletesét – tájékoztatta lapunkat a BKV sajtóosztálya. Az ezenkívüli teendők azonban vonalanként eltérőek.
M1 vonal:
M2, M3 vonal:
M4 vonal:
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre