
„Egy cipős dobozba is begyömöszölhetnéd” – A 4 éves Conoron kívül csak egy gyereket diagnosztizáltak még ezzel a ritka betegséggel
A szülők csalódtak az orvosokban.
Sokan meglepődtek, amikor a hétvégén elindították a tankolást. A számlálón ugyanis nem a hatósági ár, hanem a piaci pörög.
Kizárólag a magyar forgalmi rendszámú gépjárművek tankolhatnak a kedvezményes, befagyasztott, 480 forintos áron a hazai benzinkutaknál. A külföldiekre péntektől nem érvényes a benzinárstop. Utánajártunk, hogyan is működik ez a gyakorlatban. Aggodalomra azonban nincs ok: a pénztárnál rendeződik a helyzet.
A Mol Fogyasztói Szolgáltatások ügyvezető igazgatója, Ratatics Péter laptársunknak, a Borsnak elmondta, hogy megpróbálják a lehető leghitelesebben, a legtöbb csatornán eljuttatni a fogyasztókhoz a tankolás menetét, és minden kúton igyekeznek a közérthetően megmutatni a folyamatot. Telematricázták a kútfejeket tájékoztatóval magyar és angol nyelven is, és a határ menti kutakra a szomszédos ország nyelvén is feltüntették az információkat.
„A totemáron 480 forint szerepel, hiszen ez a hatósági ár. Azonban amikor ide beállnak, a kútfejen már a piaci árral fognak találkozni az autósok. Ezt követően akkor áll vissza a fizetéskor a hatóság ár, ha egy magyar forgalmi engedéllyel, hitelt érdemlően tudja a sofőr bizonyítani, hogy egyébként az a gépjármű, amivel érkezett, az egy magyar forgalmi rendszámmal ellátott gépjármű. A bent dolgozó kollégák elkérik a forgalmit. Szerintem ezt nem nehéz felmutatni, vagy bevinni magunkkal. Egyébként is kötelező a gépjárműben tartani, amikor az mozgásban van” – hívta fel a figyelmet Ratatics Péter.
Gépjárművenként továbbra is naponta legfeljebb száz liter benzint lehet vásárolni, amiből maximálisan húsz liter tankolható szabványos kannába. Hatósági áron a magyar rendszámmal rendelkező, 7,5 tonna össztömeg alatti gépjárművel vagy mezőgazdasági erőgéppel lehet tankolni.
„Európában Magyarországon lehet a legkedvezőbb áron tankolni, emiatt különösen a határok mentén olyan benzinturizmus alakult ki, ami már az ellátást fenyegeti. Visszaélnek azzal, hogy Magyarország képes a 480 forintos árat fenntartani, miközben Európában 700-900 forintos árak vannak” – magyarázta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter, miért volt szükség annak bevezetésére, hogy mostantól csak magyar rendszámú autók tankolhatnak a magyarországi benzinkutakon rezsicsökkentett árú üzemanyagot.
Hilda úgy véli, hogy akinek gondot okoz a forgalmi felmutatása, az tankoljon piaci áron.
„Nem ijedtem meg, amikor először tankoltam a bejelentés óta, és magasabb árat írt ki a kút. A tájékoztatásból értettem, hogy az nem a hatósági ár. Ha ennek az a célja, hogy a magyar kútnál a magyar ember tankoljon, akkor egyetértek ezzel” – mondta el Hilda a lapunknak.
Eugén üdvözli a döntést.
„Nem okozott fennakadást, alkalmazkodott a legtöbb ember” - fejtette ki a véleményét Eugén. „A döntést jónak tartom, de olyan ez, mint egy ideiglenes megoldás. Könnyedén alkalmazkodsz, ha nem tudsz mást csinálni. A forgalmi úgyis nálad van mindig. Ha ezer forint lesz a benzin, az emberek akkor is fognak tankolni.”
Géza szerint kicsit bonyolult a folyamat, de érthető. A forgalmi felmutatása szerinte sem akkora probléma.
„Bonyolultabb a tankolás folyamata, hosszabb a várakozási idő. Szerintem annyira még nincs elmagyarázva a rendszer, de jó ötletnek tartom, hiszen tankolni úgy is fog mindenki, aki átutazik az országon. A kamionos vagy a turista pedig a külföldön megszokott árakon tankol, nem a magyaroknak fenntartott hatóságin”
A szülők csalódtak az orvosokban.
"Van egy ukránbarát egykori altábornagy".
Az anyuka szerint nem vették komolyan az orvosok.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre