A Profession.hu felmérése szerint jelentősen nőtt az álláshirdetések száma a tavalyi évhez képest. A nagy kereslet miatt a passzív munkaerőt is megszólíthatják a cégek az aktív álláskeresők mellett.
66 százalékkal több az álláshirdetés idén, mint tavaly ilyenkor – derül ki a Profession.hu idei első negyedéves jelentéséből. A munkaerő-kereslet továbbra is kihívások elé állítja a vállalatokat a hazai munkaerőpiacon. Megoldást többek között a passzív jelöltbázis felkutatása jelenthet.
Nem csak az aktív álláskeresőket érdemes megszólítani
– A toborzás hatékonyságát a munkaerő-keresés átalakításával tehetik hatékonyabbá a vállalatok. A megfelelő jelöltek megtalálásában segítséget nyújthat számukra, ha nem csupán az aktív álláskeresőket szólítják meg, hanem a passzív, de potenciális jelölteket is számításba veszik. Érdemes a jelölt adatbázisban keresni azok között a munkavállalók között, akik nincsenek munkakereső státuszban, de meggyőzhetőek a munkahelyváltásról vagy munkába állásról – javasolja Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment igazgatója.
Legnagyobb kereslet a vendéglátásban és a szakmunkások iránt van
Az elmúlt időszak koronavírus-helyzete is hozzájárult ahhoz, hogy a tavalyi év azonos időszakához képest a vendéglátás álláshirdetései gyarapodtak a leginkább. Az eredményt erősen befolyásolhatta, hogy tavaly az első negyedévben még zárva tartottak a vendéglátóhelyek az országban. Ezt követik a szak-, betanított és segédmunkás, valamint az adminisztrációs terület hirdetései. A legkisebb növekedést az építőipar és az IT-programozás kategóriák produkálták.
Megugrott az új álláshirdetések száma
A Professon.hu állásportál szerint az alábbi megyékben nőtt leginkább az új álláshirdetések száma a tavalyi évhez képest: