Szerdától elérhetők az ügyintézési funkciók a felvi.hu honlapon, az E-felvételi rendszerében: a felsőoktatásba jelentkezőknek lehetőségük van adataik ellenőrzésére, módosítására, az esetleg még hiányzó dokumentumaik pótlására, illetve egy alkalommal az eredeti jelentkezési sorrendjük megváltoztatására.
Az Oktatási Hivatal szerdai közleményében azt írta: az E-felvételi eljárásban a jelentkezők folyamatosan ellenőrizhetik a központi nyilvántartásban szereplő adataikat, a személyes információkat, a megjelölt képzéseket és sorrendjüket, a benyújtott dokumentumok, valamint kérelmek feldolgozottságát, a feldolgozás eredményét. Ellenőrizhetik továbbá a közhiteles elektronikus nyilvántartásokból átvett információkat (érettségi eredmények, felsőoktatási oklevelek, nyelvvizsga-bizonyítványokra vonatkozó hitelességi információk). Az e-ügyintézési funkciók segítségével egyszerűen kérhetik az esetleg hibásan megadott adatok módosítását is.
A felvételizők az E-felvételiben azt is nyomon követhetik, hogy az egyes jelentkezési helyeiken - a pillanatnyilag rendelkezésre álló, igazolt eredmények alapján - éppen hány pontjuk van. Mivel az adatok folyamatosan frissülnek, érdemes megtekintenie a felületet akkor is, ha semmit sem kell módosítani. A fontos információt tartalmazó üzenetek (például a hiánypótlási felszólítás) az E-felvételi „Hivatalos iratok” menüpontjába érkeznek, amelyről a központi felvételi nyilvántartásban szereplő e-mail-postafiókokba is értesítés érkezik.
Az Oktatási Hivatal felhívta a jelentkezők figyelmét arra is, hogy a május-júniusi érettségi eredményeket igazoló bizonyítványt vagy tanúsítványokat nem kell feltölteni a rendszerbe. Hasonlóan a 2006. január 1. után megszerzett érettségi eredményeket igazoló dokumentumokhoz, a 2006. február 1. után kiállított felsőoktatási oklevelekhez (bizonyos kivételektől eltekintve) és a 2003. január 1. után megszerzett nyelvvizsga-bizonyítványokhoz. Ha azonban a felvételiző a jelentkezési határidő után kapja meg a nyelvvizsgáját, meg kell adnia a felületen a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait.
A jelentkezési sorrend módosítására vagy a jelentkezési határidőig megjelölt jelentkezési helyek visszavonására legkésőbb július 7-ig, egyetlen alkalommal van lehetőség az E-felvételi „Sorrendmódosítás” menüpontjában. A változtatások az elküldött kérelmek feldolgozása után jelennek meg az ügyintézési felületen. A benyújtott kérelmek státusza az E-felvételi „Kérelmek” menüpontjában ellenőrizhető.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre