Nyomtalanul eltűnt egy vitorlás egy balatonfűzfői telephelyről. A kormányosa 3 év után a napokban akarta vízre bocsátani, de amikor ellenőrizni szerette volna a 8 méter hosszú, egytonnás hajót, csak a hűlt helyét találta. Rejtély, mi történhetett.
Az eltűnt vitorlás még 1972-ben épült a balatonfüredi hajógyárban. 30 éven keresztül az olimpiai vitorlázás meghatározó hajója volt, gyakorlatilag ez a hajó volt az első Soling típusú versenyvitorlás hazánkban. A Chance nevű vízi járművet a Magyar Vitorlás Szövetség ajándékozta egy balatonfűzfői vitorlásklubnak. Az építése óta számtalan versenyen részt vett, és a Kékszalagot is többször teljesítette. Jelenleg egy mintegy 20 éve működő balatonfűzfői vitorlásiskola tulajdonát képezi – írja a Bors.
Az intézmény tulajdonosa letörten nyilatkozott a Borsnak:
– A hajó egy héttel ezelőtt még a telephelyen volt engedéllyel. Amikor észrevettem a hajó eltűnését, azonnal bejelentést tettem a rendőrségen – mondta Stricz Tamás. A telephely egy állami iparterület része, ahol különböző vállalkozások is működnek. Közülük többen is rendelkeznek térfigyelő kamerákkal, melyek az érintett részre is rálátnak.
– A felvételeket a rendőrség fogja kielemezni, én pedig csak reménykedhetek benne, hogy a vitorlásunk előkerül. Tudni kell, hogy a hajó elmozdításához speciális berendezésre, darura vagy helikopterre van szükség. Az állványt nem lehet húzni sem közúton, sem murván, az őrzési helyét pedig még megközelíteni is nehéz – tudatta Stricz.
A férfinak meggyőződése, hogy a hajó ellopására valaki hosszú ideje készült.
– Nem láttam, hogy a hajót elvitte valaki, de nyilván ez történt. Bizonyos természetfeletti jelenségeket elfogadok, de ez esetben biztosan nem ilyesmiről van szó. A tőkesúlyos, 1 tonnás, 8 méteres hajók nem szoktak csak úgy eltűnni, eddig még nem tűnt el egy sem, de másmilyen tőkesúlyos sem a Balatonon – magyarázta Tamás, aki egyelőre senkit nem tud gyanúsítani a bűncselekménnyel.
– Nem szólok bele a nyomozók munkájába, nem fogok okoskodni. A hajó eszmei értéke durván egymillió forint, vagyis átlépi a szabálysértési értékhatárt – mondta a férfi, és hozzátette: a hajó eszmei értékét növeli, hogy több olimpikon is utazott rajta.
– Vizsgabiztos és hajózási konzulens vagyok, mellette pedig hivatásos hajós. A vitorlásomat 3 évvel ezelőtt vittem a telephelyre, hogy felújítsam. A pandémia közbeszólt, most szerettük volna elővenni. Erre a hajóra épült a vállalkozásom. A nemzetközi kishajó vezetői képesítés megszerzésére irányuló tanfolyamok eszközeként, oktató- és vizsgahajóként használtuk. A hajón több százan szereztek képesítést, tették meg az első lépést a vitorlázás felé – fejezte be Stricz Tamás.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre