
Mindeddig hazugságban éltünk? Egy úttörő tanulmány mindent megváltoztathat
Egy úttörő tanulmány mindent megváltoztathat.
800 kilós csodaszarvas, egy 300 éves kastélytetőből készült vaddisznó, megszólalásig élethű drótszőrű magyar vizsla és az emblematikus hullajtott agancsból készült szarvaskapu. Végleges helyükre kerülnek a vadászkiállítás emblematikus szobrai.
A világszínvonalú műalkotások a ma záruló „Egy a természettel” Vadászati és Természeti Világkiállításra készültek, és hamarosan új helyre költöznek.
„Számomra egyetlen nap is elképzelhetetlen lenne állatok nélkül. Gyerekkorom óta lenyűgöz az a szabadság, erő, dinamizmus, összetartás, ahogyan a vadonban (túl)élnek, és az a hűség, bizalom és alázat, ahogyan együtt léteznek velünk, emberekkel” – vallotta meg magáról Szőke Gábor Miklós a közösségi oldalán.
„A kiállításra mindegyik szobor más anyagból készült, mindegyik külön világ, de a magyar vadászati kultúra összeköti őket” – árulta el lapunknak a művész. Az összesen 1+5 kivételes alkotás 2,5 év alatt készült el, kemény, megfeszített munkával.
„A tölgyfából készült szobrot a két éve Noveczki Katalin kenneljében született vizsláról formáztam. Fátyol számos tréningen van túl, nyugodt, barátságos kutyus, aki élvezi a figyelmet. Katalin rendszerint hozza-viszi magával a falujából Budapestre, hogy könnyen szocializálódjon” – mondta el Szőke Gábor Miklós.
A 10 tonnányi, hullajtott agancsból készült szarvasbika kapu Keszthelyre, a Festetics Kastély és a vadászati múzeum közötti területen kap végleges helyet. Az agancsot a nap fehérre szívja, ezért idővel a csodaszarvas szobor szikrázó fehér színűvé válik.
„Gondolkoztunk rajta, hogy a csodaszarvas igazi nyílvesszőkből legyen-e. Végül a nehezebb utat választottuk, legyártottunk rozsdamentes acélból több ezer nyílvesszőt egyenként, aztán összehegesztettük őket. Ezután aranyfelület-kezelést kapott az egész, hiszen egy napszimbólum”– mesélte Szőke Gábor Miklós.
„A vadkan egy 300 éves tolnai kastélynak a bontott tetőszerkezetéből, vörösfenyőből készült. Ennek az anyagnak az ősi ereje jellemzi a kész szobrot. A fát megégettem, így készült el a robosztus felület, ami a vadkan nyers szőrzetére emlékeztet” – avatott be a részletekbe a művész.
Egy úttörő tanulmány mindent megváltoztathat.
A temetésre szűk családi körben került sor.
Érkeznek majd a gyűjtőpontok Budapestre!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre