Egyszerűbb ügyintézésre nyílik lehetőség a kormányablakokban az új típusú, aláírásminta alapú hitelesítéssel - közölte Budapest Főváros Kormányhivatala kedden az MTI-vel.
Mint írták, a közigazgatás adminisztratív terheinek csökkentése érdekében vezetik be az ügyintézési folyamatokban az aláírásminta alapú hitelesítést. A fejlesztés lehetővé teszi a napjainkban legelterjedtebb - dokumentumhitelesítésre használt - kézi aláíráson alapuló, új, elektronikus hitelesítési forma kialakítását és bevezetését a kormányablakokban.
Hozzátették: az új rendszerben használt aláírásmintán alapuló működés az aláírás képének alkalmazásán kívül annak ellenőrzését is jelenti.
A biometrikus aláírásminta esetében titkosított formában rögzítik és tárolják a kézjegy minden fizikai jellemzőjét, többek között az írás sebességét, az érzékelt nyomásadatokat, és azt is, hogy hányszor és mikor emelte fel a tollat az aláíró.
A kormányhivatal tájékoztatása szerint az új biometrikus aláírás - egyszeri regisztráció után - kényelmes hitelesítési lehetőséget teremt a személyes ügyintézések során, így azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapu-regisztrációval.
Tudatták azt is, hogy szeptember 6-tól 32 ügytípus lesz intézhető ezzel a rendszerrel, a kormányablakokban és meghatározott kormányhivatali ügyfélszolgálati pontokon - a több mint 3 ezer ügyintézői munkaállomásra - kihelyezett aláírópadok segítségével. Jelezték: a biometrikus aláírással intézhető ügytípusok száma folyamatosan bővül majd.
A fejlesztést a Budapest Főváros Kormányhivatala által vezetett konzorcium az Európai Unió által nyújtott vissza nem térítendő támogatással, 6,4 milliárd forint keretösszegből valósítja meg.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre