A tulajdonos német közlekedési vállalat, a VGF szerint utólag sem klimatizálhatók azok a frankfurti, használt villamosok, amelyeket megvenne a Karácsony Gergely vezette budapesti Városháza – értesült a Magyar Nemzet. A BKV szerint beszerelhető utólag a klíma, ezt jelenleg is vizsgálják.
A lap hétfői számában felidézik: a főpolgármester – élve a rendkívüli jogrend adta lehetőséggel – még júniusban fogadta el azt az előterjesztést, amely szerint három ütemben összesen 35, Frankfurtban eladósorba került, kötöttpályás jármű érkezne Budapestre mintegy 7,7 milliárd forintért. A főváros 25–30 éves szerelvényeket venne, ezek válthatnák ki a jelenleg a 47–49-es vonalon közlekedő, ötvenéves Ganz csuklós villamosokat.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint Frankfurt éppen azért kínálja eladásra a járműveket, mert azokba utólag nem lehet klímát szerelni, és a frankfurti közlekedési vállalat weboldalán leírják az okot is: a berendezést nem bírja el a tető.
A BKV viszont a Magyar Nemzetet arról tájékoztatta, hogy a frankfurti, használt villamosok „szoros rokonságot mutatnak a Combino villamosokkal, mind a műszaki megoldásokban, mind a beépített rendszerekben, mind pedig a karbantartási feladatokban”. A BKV jelenleg vizsgálja a klímaberendezés lehetséges elhelyezésének részleteit: a statikai kérdéseket és az elektromos tápellátást.
Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint a frankfurti, használt járművek a mai budapesti villamosok döntő többségénél modernebbek. Mint közölte, a BKV elsőként egy prototípus kocsi beszerzését tervezi, a teljes kontingens pedig akkor érkezhet, ha a tesztelés eredményei beváltják a hozzájuk fűzött reményeket.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre