Évtizedek óta húzódó közlekedési anomáliát számol fel az új Galvani híd megépítése





Több évtizede húzódó közlekedési problémára lehet megoldás az új híd. A Metropol megkérdezte a fővárosiakat a beruházásról, akik örülnek a híd ötletének.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.02.04.
Fejlesztés

A Galvani híd megépítésével régóta húzódó közlekedési káoszra születne megoldás. A tervek szerint az új híd a XI. és a XXI. kerületet kötné össze, amely régóta nagy vágya a környéken élőknek. A híd megépítésének terve már az 1980 -as években is szerepelt a városfejlesztési elképzelésben, de sosem valósult meg. A közeljövőben azonban fontos lépések születtek az ügyben, amelyről Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ(BFK) vezérigazgatója összefoglalóan írt. A híd terve kapcsán a Metropol megkérdezte a fővárosi autósokat, hogy örülnének-e a beruházás létrejöttének vagy sem.

Ingatlanérték növelő hatása is lenne

A híd az ingatlanok felvirágzásában is szerepet játszhat. „A Kelenföldön és a Külső-Ferencvárosban szunnyadó rozsdaövezetek felélesztésében, illetve a néhol spontán fejlődésnek indult területek közlekedési problémáinak oldásában kulcsszerepet játszik. Lehetővé teszi, hogy olyan területeken is lakásfejlesztések induljanak, amelyek a belvárosba gyorsvasúton lesznek bekötve (például a csepeli és a ráckevei hév fejlesztése révén), ugyanakkor a szomszédos külvárosokkal, elővárosokkal közúton és villamoson épp a Galvani híd teremtené meg számukra a kapcsolatot. Látható tehát, hogy nagyon is fontos szerepet játszik a további elővárosiasodás, a kertvárosias szétterülés megállításában az új híd – ezért is szerepel Budapest városfejlesztési terveiben” – közölte a vezérigazgató.

Jelentősen csökkenne a forgalom és a károsanyag-kibocsátás

„Ha holnap átadnánk a Galvani hidat, a modellezés szerint a rajta áthajtó közel napi 60 ezres közúti forgalom 98 ezer kilométerrel rövidebb utat tesz meg egy nap. A budapesti autók átlagos napi futásteljesítményével (8 km/nap) számolva ez károsanyag-kibocsátásban, közúti forgalomban azt jelenti, mintha 12250 darab autó el sem indulna reggel.” – jelentette ki Vitézy Dávid. Hozzátette: ez csak a Galvani híd közvetlen és azonnali hatása, bármilyen egyéb intézkedés nélkül. A fenti forgalmon túl a hídon további mintegy 12000 utas jelenne meg az új busz- és villamosjáratokon – a nagyobb rugalmasság érdekében a buszok közlekedésére is alkalmas villamospálya épülne ki, így több irányból is beköthető a híd a város tömegközlekedési hálózatába.„

A budapestiek többsége támogatja a híd megépítését

– Ritkán járok errefelé, részemről közömbös a híd kérdése. Azonban a fővárosi közlekedés szempontjából fontos a beruházás, hiszen több lehetőség nyílik, amivel a forgalom csökkenthető a többi hídról – mesélte Judit.

– Én budafoki vagyok, így örülnék neki, ha elkészülne, mert akkor nem az M0-áson kellene vesztegelni, ha Csepelre akarunk átmenni – mondta lapunknak Zsanett.

– Én annyira nem örülök neki, mert a környék akkor jóval forgalmasabb lesz, mint most. Véleményem szerint inkább a tömegközlekedést kellene előtérben helyezni az autósoknak, én is csak a vírusveszély miatt szállok autóba – mondta Zsófia.





Ezeket olvastad már?
Visszatér a forró nyár: ilyen idővel búcsúzik az április

Visszatér a forró nyár: ilyen idővel búcsúzik az április

„A gyerekemmel akarok lenni” – zokogta a fiát gyászoló édesanya, majd megtörtént a dráma

„A gyerekemmel akarok lenni” – zokogta a fiát gyászoló édesanya, majd megtörtént a dráma

Ekkora árzuhanás várható a hazai benzinkutakon - a kormány nem engedi elszabadulni az árakat

Ekkora árzuhanás várható a hazai benzinkutakon - a kormány nem engedi elszabadulni az árakat

Tragédiába fulladt a szex az első randin, meghalt egy 19 éves lány

Tragédiába fulladt a szex az első randin, meghalt egy 19 éves lány

Top hírek





Ezek is érdekelhetik



Hírlevél-feliratkozás