Több évtizede húzódó közlekedési problémára lehet megoldás az új híd. A Metropol megkérdezte a fővárosiakat a beruházásról, akik örülnek a híd ötletének.
A Galvani híd megépítésével régóta húzódó közlekedési káoszra születne megoldás. A tervek szerint az új híd a XI. és a XXI. kerületet kötné össze, amely régóta nagy vágya a környéken élőknek. A híd megépítésének terve már az 1980 -as években is szerepelt a városfejlesztési elképzelésben, de sosem valósult meg. A közeljövőben azonban fontos lépések születtek az ügyben, amelyről Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ(BFK) vezérigazgatója összefoglalóan írt. A híd terve kapcsán a Metropol megkérdezte a fővárosi autósokat, hogy örülnének-e a beruházás létrejöttének vagy sem.
A híd az ingatlanok felvirágzásában is szerepet játszhat. „A Kelenföldön és a Külső-Ferencvárosban szunnyadó rozsdaövezetek felélesztésében, illetve a néhol spontán fejlődésnek indult területek közlekedési problémáinak oldásában kulcsszerepet játszik. Lehetővé teszi, hogy olyan területeken is lakásfejlesztések induljanak, amelyek a belvárosba gyorsvasúton lesznek bekötve (például a csepeli és a ráckevei hév fejlesztése révén), ugyanakkor a szomszédos külvárosokkal, elővárosokkal közúton és villamoson épp a Galvani híd teremtené meg számukra a kapcsolatot. Látható tehát, hogy nagyon is fontos szerepet játszik a további elővárosiasodás, a kertvárosias szétterülés megállításában az új híd – ezért is szerepel Budapest városfejlesztési terveiben” – közölte a vezérigazgató.
„Ha holnap átadnánk a Galvani hidat, a modellezés szerint a rajta áthajtó közel napi 60 ezres közúti forgalom 98 ezer kilométerrel rövidebb utat tesz meg egy nap. A budapesti autók átlagos napi futásteljesítményével (8 km/nap) számolva ez károsanyag-kibocsátásban, közúti forgalomban azt jelenti, mintha 12250 darab autó el sem indulna reggel.” – jelentette ki Vitézy Dávid. Hozzátette: ez csak a Galvani híd közvetlen és azonnali hatása, bármilyen egyéb intézkedés nélkül. A fenti forgalmon túl a hídon további mintegy 12000 utas jelenne meg az új busz- és villamosjáratokon – a nagyobb rugalmasság érdekében a buszok közlekedésére is alkalmas villamospálya épülne ki, így több irányból is beköthető a híd a város tömegközlekedési hálózatába.„
– Ritkán járok errefelé, részemről közömbös a híd kérdése. Azonban a fővárosi közlekedés szempontjából fontos a beruházás, hiszen több lehetőség nyílik, amivel a forgalom csökkenthető a többi hídról – mesélte Judit.
– Én budafoki vagyok, így örülnék neki, ha elkészülne, mert akkor nem az M0-áson kellene vesztegelni, ha Csepelre akarunk átmenni – mondta lapunknak Zsanett.
– Én annyira nem örülök neki, mert a környék akkor jóval forgalmasabb lesz, mint most. Véleményem szerint inkább a tömegközlekedést kellene előtérben helyezni az autósoknak, én is csak a vírusveszély miatt szállok autóba – mondta Zsófia.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre