Felkészült a káoszra? Leáll a hármas metró Budapesten

Naponta félmillió embernek kezdődik új időszámítás! Szombattól megkezdődik a középső szakasz felújítása, ezért másfél évig nem jár a metró a Lehel tértől a Nagyvárad térig. A belvárost ellepik a pótlóbuszok, így jön a másfél év káosz...



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2020.11.06.
M3-as metróvonal felújítás Budapest BKK tömegközlekedés

Csak két hétig örülhettünk, hogy végig jár a hármas metró: szombaton keserves másfél éves szakasz kezdődik, mert nem fognak járni a szerelvények a naponta félmillió embert szállító 3-as metró legforgalmasabb, belvárosi szakaszán. Helyette pótlóbuszok lepik el a belvárost, ami miatt állandósulnak a dugók. Mindez az egész város, sőt az agglomeráció közlekedésére is kihat, hiszen például a metró helyett járó pótlóbuszok és egyéb változások miatt több helyen buszsávok lesznek.

Tehát az északi, majd a déli szakasz elkészült, másfél-másfél év kínszenvedés után. Most jön a középső szakaszon ugyanez a kínszenvedés: másfél évig mind hétköznap, mind hétvégén csak Újpest-Központ és Lehel tér között, illetve NAgyvárad tér és Kőbánya-Kispest között jár a metró - közötte pedig a pótlóbuszok, a BKK ígérete szerint „maximális kapacitással”, csúcsidőben 45 másodpercenként.

Fotó: Metropol/Máté Krisztián

A nagykörúti kerékpársáv miatt eleve rengeteg a közlekedési torlódás, amit most tetéznek az egymás után álló pótlóbuszok, valamint az építkezések és a buszsávok miatti sávlezárások. A BKK is felhívta a figyelmet, hogy a Váci úton, a Bajcsy-Zsilinszky úton, az Üllői úton és a Kiskörúton közlekedőknek kell a legjelentősebb változásokra - magyarul: óriási dugókra - készülniük. Érdemes tehát jóval korábban elindulni munkába, iskolába, illetve figyelemmel kisérni a BKK közlekedéssegítő applikációját.

És hogy meddig tart az őrület? Az eredeti tervek szerint a felújítás 2022 közepére készülhet el...

Fotó: Metropol

 

Vicces tanács a BKK-tól: ha unod a pótlót, gyalogolj!

A gyorsabb átszállás érdekében a metróállomások között, egy-egy állomásközt érdemes akár gyalogosan is megtenni – javasolja a BKK. A tömegközlekedéssel foglalkozó cég tehát alkalmasint a gyaloglást ajánlja a várható közlekedési káosz helyett. Ehhez „sétatérképet” is készítettek, ezen az összes (tehát nem csak a lezárt szakasz) vonal összes állomása közti sétálási idő szerepel. Habár a BKK szerint átlagosan tíz perc alatt le lehet sétálni egy metrómegállót, érdemes elgondolkodni, hogy vajon mennyi idő alatt teszi meg ezt a távot egy idős ember vagy egy kismama? Nem beszélve arról, hogy télen, szakadó hóban nem biztos, hogy olyan kellemes közel félórát sétálni két megálló között – BKK-bérlettel a zsebünkben.

Állandósultak a biciklisávok, de közben megszűnik a BuBi

Egy abszurd lépés a fővárostól: miközben a belvárosban sávokat zárnak le, parkolóhelyeket vesznek el az új biciklisávok miatt, amiket sok helyen a járdákra is felvezetnek, leállítják a közösségi biciklirendszert, a Mol BuBi-t. A BKK csak ideiglenesen leállással – ahogy cikkükben fogalmaztak, „téli álomra vonulnak az almazöld bringák” – kalkulál, hogy aztán új köntösben térjen vissza a kerékpáros rendszer. Vitézy Dávid Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azonban hosszabb kihagyással számol, aminek hangot is adott közösségi oldalán. Vitézy is támogatja a Bubi megújítását, viszont ő leállás nélkül. Mint írja: „ Nagyon szomorú, hogy a Főváros és a BKK leállítja a Bubit. A Bubi megérett a megújításra, nincs ebben vitánk, azonban miért nem tudták ezt úgy intézni, hogy ne álljon le bizonytalan időre, legjobb esetben is hónapokra a rendszer működése, miközben pontosan lehetett előre látni, mikor jár le a szerződés? Miért kell visszalépni és egy 5 évre szóló szerződésbe betonozva lecsökkenteni a kerékpárok számát (közel a felére, 2100-ról 1200-ra), illetve megakadályozni a rendszer területi bővítését a jövőre nézve egészen 2026-ig? – tette fel a kérdést a szakember.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás