A jó idő beköszöntével újra előkerül a bicikli is, azonban nem árt alaposan átnézni, mielőtt ismét felpattannánk rá.
A gyakorlott kerékpárosoknál is előfordul, hogy a bicikli egész télen a garázsban áll, azonban ez nem jelenti azt, hogy amikor tavasszal újra elővesszük elég csak leporolni.
Hiába tároltuk ugyanis védett helyen a járgányunk, érdemes a tavaszi karbantartást egy mosással kezdeni, ami után száraz ronggyal töröljük át a kerékpárt. Ezt követően pedig mindenképp nézzük át, hogy alkalmas-e a biztonságos közlekedésre.
A Diéta és Fitnesz emellett összegyűjtött nekünk néhány tuti tippet, hogy mire érdemes még figyelni.
Fontos, hogy a fékpofákat, ha már teljesen elkoptak, akkor cseréljük le. A fékpofák visszahelyezése után úgy állítsuk be őket, hogy behúzott állapotban teljes felületükkel felfeküdjenek a felnire. Fontos, hogy a fékkarokat ne lehessen a kormányig behúzni, különben nem lehet majd kellő erővel fékezni.
Arra is felhívják a figyelmet, hogy nézzük át a gumit, és ha a mintázata már nagyon kopott, akkor érdemes lecserélni, különben előbb-utóbb úgyis defektünk lesz. Emellett ellenőrizzük a felni állapotát is: a hibátlan felni pereme sértetlen, nincs benne nyolcas és nincs tojás alakja sem.
A nyereg és a kormány helyes beállításánál a nyeregcsövet annyira kell kihúzni, hogy a pedál alsó helyzetében nyújtva legyen a lábunk, de még ne kelljen oldalra billenni a tekeréshez. A kormány olyan magasságban legyen, hogy egyenes derékkal, kényelmesen tudjuk fogni. Ez általában megegyezik a nyereg magasságával – írja a diétaésfitnesz.hu.
A megtisztított láncot érdemes egy ronggyal áttörölni, majd bekenni műszerolajjal, de lánckenő szprével is befújhatjuk. Kiemelik, hogy a legtöbb első és hátsó váltón található két csavar, amellyel a váltó legszélső helyzeteit lehet beállítani. Ezeket állítsuk úgy be, hogy a lánc és a váltó akkor se feszüljön, ha a lánc a szélső fogaskerekeken fut.
Ha a fentiekkel végeztünk, már csak annyi a dolgunk, hogy ellenőrizzük a keréknyomást. Ez nagyon fontos, mert a puha gumi balesetveszélyes, hiszen nehezebben irányítható, így defektet is könnyebben kap. Emellett a túl kemény guminak is van hátránya: könnyebben megcsúszik az úton és kényelmetlenebb is.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre