Nem válogatós a magyar: ezeket az édességeket is megesszük szó nélkül

A húsvéti édességfogyasztás 900 tonna körül alakulhat, adott előrejelzést a MÉSZ sajtótájékoztatóján, ahol egy, a Szövetség és a TÉT Platform által készített friss felmérés eredményeiből kiderült, milyen édességet miért választunk, és az iparág szereplői hogyan válaszolnak édes preferenciáinkra.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.04.16.
édes napok

A magyar édességpiac forgalma idén várhatóan 230 milliárd forint körül fog alakulni, mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke a fogyasztói és szállítói trendeket ismertető előadásában.

A magyar édességpiac forgalmának 2022 éves becslése Fotó: Magyar Édességgyártók Szövetsége

A magyarok évente, fejenként átlagban 10-11 kg édességet fogyasztanak, ebben a csokoládé 3 kg

A lakosság harmada (33 százaléka) naponta, közel fele (45 százaléka) hetente fogyaszt édességet. Csupán a megkérdezettek 6 százaléka mondja, hogy nem eszik édességet. Ugyanakkor a válaszadók mindössze negyede (24 százalék) vásárol tudatosan, 28 százalékuk bevallottan impulzusainak enged, amikor édességre költ. A fogyasztók fele (49 százaléka) ezzel együtt a minőséget keresi, és csupán 14 százalékuk ismeri be, hogy az alacsonyabb ár alapján dönt, több mint harmaduk (37 százalékuk) pedig váltogatja ezeket a szempontokat. A vásárlók kereken háromnegyede a cukorral édesített, több mint fele (54 százaléka) a nem mentes termékeket keresi. A megkérdezettek negyede választ cukormentes, illetve édesítőszeres, 16 és 10 százaléka pedig laktóz- vagy gluténmentes termékeket.

Itt az ünnep, ilyenkor engedékenyebbek vagyunk az édességek terén is Fotó: Metropol/Máté Krisztián

Nem mondható, hogy válogatósak lennénk, ami az összetevőket illeti

A válaszadók csupán egy harmada (34 százaléka) mondta, hogy a természetes alapanyagokból készült termékeket részesíti előnyben, kétharmaduknak ez nem fontos. Túlnyomó többségük (80 százalékuk) döntését a termék fenntarthatóságáról tájékoztató tanúsítványok megléte vagy hiánya sem befolyásolja, mivel a vásárlók sok esetben ezek tartalmát sem ismerik.









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás