Fürdés vagy zuhanyozás? Melyik az egészségesebb és melyik a gazdaságosabb?

Óriási vitákat vált ki ez a dolog, hogy melyik az egészségesebb. Van olyan, aki arra esküszik, hogy a fürdés az egészségesebb, míg más a zuhanyozásra. Pro-kontra rovatunkban utánajártunk, milyen érvek szólnak mellette és ellene.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.06.23.
fürdés

Ki, melyiket szereti: egy hosszú nap után beülni a kádba vagy egy villámgyors zuhany és menni az ágyba? Mindkettő mellett van érvek és ellenérvek is egyaránt, akár arról is beszélhetnénk, hogy melyik a hatékonyabb vagy célravezetőbb, összeszedtük, hogy a pénztárcánkra és az egészségünkre milyen hatással vannak ezek a tisztálkodási módszerek.

(Fotó: Shutterstock)

„Csak egy gyors zuhanyozásra van időm”

Minden nap rohanok, ezért mindig csak egy gyors zuhanyozásra van csak időm. Nagyon jó, mert gyors és utána rögtön fel tudok kapni valamit és már tudok is menni. Emellett fontos a környezettudatosság is, hiszen aki zuhanyozik, az kevesebb vizet használ el, mint az, aki fürdik. Szeretek odafigyelni a környezetünkre ezért is szoktam zuhanyozni” – mondta András, aki hozzátette, hogy biztat mindenkit arra, hogy használja ezt a tisztálkodási módszert.

Imádok órákat ázni a kádban”

„Imádok órákat ázni egy jó meleg vízzel teli kádban, nincs is ennél jobb. Leginkább azért, mert sokáig dolgozom és ez a legjobb kényeztetés számomra. Leggyakrabban egy pohár bort is odakészítek magamnak. Bár tudom, hogy ez óriási vízpazarlás, de én mégis szeretem” – fejtette ki véleményét Enikő.

(Fotó: Shutterstock)

Akkor most melyiket válasszuk?

A zuhanyozás a leghigiénikusabb választás edzés után, illetve hajmosás esetén. Azonban a víz hőfokára itt is figyelni kell, mivel a túl meleg víz ebben az esetben is szárító hatással lehet a bőrre. A zuhanyozásnál az egyik legjobb egészségmegtartó módszer a hideg-meleg zuhany, ami serkenti a vérkeringést. Összességében tehát egészségügyi szempontból sokkal jobban megéri a zuhanyozás, mint a fürdés. Ugyanis sokkal kevésbé terjednek a baktériumok, emellett gyorsasága miatt sokkal kisebb az esély arra, hogy kiszáradjon a bőr.

Így tisztálkodjunk!

  • Kerüljük a túl meleg vizet, használjunk langyos vizet.
  • Kevesebb, mint 10 percet töltsünk zuhanyozással, ezzel is elkerülhetjük a bőr kiszáradását.
  • Használjunk hidratáló krémeket a fürdés után

Gazdaságossági és higiéniai tényezők

A Fővárosi Vízművek adatai szerint egy ember egy nap egyszeri kádban fürdés alkalmával 75–95 liter vizet használ, zuhanyzásnál 20–40 litert. Sokan bele sem gondolnak, de van egy másik nem elhanyagolható szempont is. Ez pedig nem más, mint az egészségügyi tényező. Ugyanis egy kád tele lehet szennyeződésekkel, még akkor is, ha rendszeresen takarítják. Ezért tehát érdemes a tusolást választani, ugyan szennyeződés ott is megtapadhat, de jóval kevesebb, mint a kádban.

 

Top hírek









Hírlevél-feliratkozás